کد خبر 247852
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱

توفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر رکورددار ناپایداری‌های جوی طی ۴۸ ساعت گذشته در سمنان

 توفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر رکورددار ناپایداری‌های جوی طی ۴۸ ساعت گذشته در سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: حسین‌آباد کالپوش میامی با ۳۸ میلیمتر بارندگی و شهمیرزاد با سرعت وزش باد به میزان ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت، رکورددار ناپایداری‌های جوی طی ۴۸ ساعت گذشته در قالب هشدار نارنجی بودند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: سرعت وزش باد در دامغان و گردنه آهوان سمنان نیز طی ساعات گذشته به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی ادامه داد: بارندگی در غالب نقاط استان سمنان طی ۴۸ ساعت گذشته ثبت و در برخی مناطق از جمله هیکو در مهدیشهر و اولنگ در شاهرود با بارش برف همراه شد، اما از امروز شنبه بیست و پنجم فروردین سامانه بارشی از این استان خارج می‌شود و دما روند افزایشی می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: طبق بررسی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای طی روزهای آینده خبری از سامانه بارشی در غالب نقاط استان سمنان نیست، اما در ارتفاعات ناپایداری جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته حسینان در دامغان با ۲۵ درجه سانتیگراد گرمترین و منطقه پرور مهدیشهر با یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان سمنان بودند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه بعدازظهر وزش باد شدید و نسبتا شدید در نقاط مختلف این استان طی روزهای آینده دور از انتظار نیست، گفت: بیشینه دمای ۱۷ و کمینه ۱۰ درجه سانتیگراد همراه با ورزش باد شدید و بارش پراکنده باران، رگبار و رعد و برق برای مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha