کد خبر 247705
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰

بالا زدن آستین ها برای قهرمانی؛

رونمایی از ورژن جدید جواد نکونام

رونمایی از ورژن جدید جواد نکونام

سرمربی استقلال در بازگشت به نشست های خبری بعد از مدت‌ها، تصویر جدیدی از خودش به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه استقلال و تیم فوتبال این مجموعه در فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال شرایط عجیب و کم سابقه‌ای را تجربه می‌کنند.

انواع و اقسام مشکلات مالی و مدیریتی از یک سو و کمبود بازیکن و ضعف یارگیری در نقل و انتقالات و کوچ یک به یک ستاره‌ها از سمت دیگر باعث شد اختلاف عمیقی میان مدیرعامل و سرمربی آبی‌ها رقم بزند که این اختلاف رسانه‌ای شده و از ابتدای فصل به شکل‌ها و عناوین مختلف خودش را نشان داده است. 

در کنار همه این مشکلات و ضعف ها اما اتفاق عجیب در استقلال عملکرد فنی خوب این تیم بوده که در پایان هفته بیست و دوم آنها را برخلاف پیش بینی‌ها در صدر جدول قرار داده است. استقلال توانسته در نتیجه‌گیری فراتر از انتظار ظاهر شود و حالا هم حداقل روی کاغذ شانس اول قهرمانی لیگ است. 

در این میان و از ابتدای فصل تا کنون سوژه تکراری مصاحبه پیشکسوتان و اهالی فن فوتبال ایران،‌ توصیه به خویشتنداری و عدم رسانه‌ای کردن اختلافات به نکونام و خطیر است تا استقلال و نتایجش از این جر و بحث بی حاصل آسیب نبینند. انتقادی که بیشتر متوجه جواد نکونام بود تا خطیر، چرا که بیشترین مصاحبه‌های تند و آتشین از جانب او بود و خطیر تنها در چند مورد نسبت به پاسخگویی اقدام کرده بود. 

نتیجه این انتقادات منجر به غیبت چند جلسه‌ای نکونام در نشست‌های خبری شد و البته سکوتی که تداوم نداشت و در نهایت در یک گفتگوی تلویزیونی خودش را نشان داد. 

با این تفاسیر جواد نکونام ساعاتی قبل در نشست خبری پیش از تقابل تیمش با آلومینوم بعد از مدت‌ها حضور پیدا کرد و صحبت‌های متفاوتی بر زبان آورد. صحبت‌هایی که نشان از صلح نمی‌داد ولی نشانه‌هایی از آتش بس در آن دیده می‌شد. 

نکونام در مهم‌ترین بخش صحبت‌هایش گفت: مربیگری سختی‌های خودش را دارد. از روز اولی که به استقلال آمدم سختی‌های کار را می‌دانستم. اتفاقات عجیب و غریب در فوتبال ایران زیاد رقم می‌خورد، من فوتبال را حرفه‌ای بازی کردم و هضم خیلی از مسائل برای من سخت است. نگاه من کاملاً فوتبالی است و تلاش می‌کنیم مشکلات حل شود. نگرانی من برای تیم است. بازیکنان من باید در تمرینات بهترین شرایط را داشته باشند و من هم بهترین شرایط را برای آنها رقم بزنم. تمام تمرکز من در هشت هفته پایانی روی تیم است، باشگاه و مدیریت هم بهترین شرایط را برای تیم فراهم کنند تا بتوانیم این هفته‌ها را به خوبی پشت سر بگذاریم. بازیکنان و کادر فنی واقعاً کار بزرگی انجام دادند و امیدوارم بتوانیم تا پایان لیگ بهترین عملکرد را داشته باشیم. تمام تیم‌ها مدعی هستند و دوست دارند جام بگیرند، اما یک جام است برای یک تیم.

جملات نکونام در این نشست نشان از تغییر رویکرد او نسبت به مشکلات و مسائل تیمش و البته نگاهی است که به آینده و شرایط حساس تیمش در هشت بازی پایانی دارد. 

او با فراموشی جنگش با خطیر اعلام کرده می‌خواهد تمرکزش روی تیم و بازیکنان باشد تا تیمش از فرصت باقی مانده برای قهرمانی نهایت بهره را ببرد. نکونام دیگر کسی را بابت داشتن انتظار قهرمانی از استقلال شماتت نمی‌کند ولی همچنان معتقد است تیم‌هایی قدرتمندتر از تیم خودش هستند که منطقا قهرمانی متعلق به آنهاست. 

این یک ورژن متفاوت و حرفه‌ای از نکونام بود که باید دید خودش را در عملکرد تیمش و نتایج بازی‌های باقی مانده نشان می‌دهد یا نه. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha