کد خبر 247657
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

مشکل بودن تامین دارو به دلیل تحریم ها/ یک درصد از داروی مورد نیاز وارداتی است

مشکل بودن تامین دارو به دلیل تحریم ها/ یک درصد از داروی مورد نیاز وارداتی است

مدیر گروه اقتصاد و مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل اعمال تحریم های ناجوانمردانه برای تامین داروهای وارداتی دچار مشکلات مختلفی هستیم.

فرزاد پیرویان٬ مدیر گروه اقتصاد و مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: اکنون حدود ۹۹ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شوند و یک درصد اقلام دارویی وارداتی هستند.وی بیان کرد: به دلیل اعمال تحریم های ناجوانمردانه برای تامین داروهای وارداتی دچار مشکلات مختلفی هستیم و مشکل در انتقال پول به خاطر تحریم یکی از این چالش ها است. 

مدیر گروه اقتصاد و مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: در حال حاضر برخی از شرکت های دارویی تولیدات دارویی خود را به طور مستقیم به کشور نمی فروشند و ایران با واسطه داروهای مورد نیاز بیماران را تامین می کند.وی  ادامه داد: اکنون راهی جز تکیه بر توانمندی های داخلی و تولید دارو در شرکت های داروسازی ایرانی نداریم و با توجه به رفتارهای خصومت آمیز در قبال ایران باید حمایت بیشتری از تولید داخل داشته باشیم.

پیرویان همچنین گفت: موضوع قیمت گذاری دارویی نسبت به مقتضیات شرایط و زمانی قابلیت تغییر داشته و روش های تعیین قیمت گذاری متفاوت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha