کد خبر 247541
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۳

رضازاده در گفتگو با «حیات» خبر داد:

کوتاهی نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان در تامین امنیت مرزهای‌ مشترک‌شان با ایران + فیلم

کوتاهی نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان در تامین امنیت مرزهای‌ مشترک‌شان با ایران + فیلم

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان نه تنها در تامین امنیت مرزهای‌شان ضعیف هستند بلکه بعضا با برخی عوامل ضدانقلاب همچون گروه تروریستی ‌«جندالشیطان» همکاری نیز می‌کنند.

یعقوب رضازاده، دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با درگیری‌های اخیر نیروهای مسلح کشورمان با تروریست‌های گروه «جیش الظلم» گفت: همانطور که مستحضرید کشور عزیزمان ایران حدود دوهزار و صد کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان دارد.

وی افزود: متاسفانه دو کشور افغانستان و پاکستان اشراف لازم و کافی را بر امنیت مرزهای شان با کشورمان ندارند و درواقع بار تامین امنیت مرزهای شرقی کشورمان با این دو کشور به طورکلی بر عهده نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره برخی شیطنت‌های دو همسایه شرقی کشورمان تاکید کرد: متاسفانه نیروهای مرزی دو کشور فوق نه تنها در تامین امنیت مرزهای‌شان ضعیف هستند بلکه بعضا با برخی عوامل ضدانقلاب همچون گروه تروریستی ‌«جندالشیطان» همکاری نیز می‌کنند و این همکاری در برخی از موارد موجب نفوذ این اشرار خبیث به خاک کشورمان می‌شود.

وی ادامه داد: البته این نفوذ در عمل بسیار کم است و در اغلب موارد توسط سربازان گمنام امام زمان، مرزبانان عزیز و نیروهای ارتشی و سپاهی بلافاصله مهار می‌شوند.

رضازاده در پایان افزود: در حملات اخیر هم نیروهای مسلح کشورمان با نفوذ این عوامل به خاک کشورمان در شهرهای چابهار و راسک به شدت برخورد کردند و علی‌رغم اینکه متاسفانه چندتن از عزیزان ما در این عملیات به شهادت رسیدند اما از نفوذ این تروریست‌های خبیث به خاک جلوگیری به عمل آمده و این تروریست‌های خبیث به درک واصل شدند. البته مابقی عوامل این مزدوران هم در روزهای آینده ان‌شاءالله شناسایی و دستگیر خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha