کد خبر 247265
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

تغییر در محدوده طرح ترافیک و بازنگری در طرح ۴۰ ساله!

تغییر در محدوده طرح ترافیک و بازنگری در طرح ۴۰ ساله!

با گذشت ۴۰ سال هنوز طرح ترافیکی که در این سال‌ها اجرا می‌شود، هیچ تغییری پیدا نکرده و با گذشت این همه سال، این طرح فرسوده و عمر آن به سر آمده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، در سالیان گذشته، موضوع تغییرات در محدوده طرح ترافیک و بازنگری در آن، مطرح شده است. طبق تحقیقات خبرنگار حیات، طرح ترافیکی که اکنون در حال اجرایی بوده برای ۴۰ سال پیش است و کارشناسان معتقدند که با گذشت این زمان، باید بازنگری در این طرح صورت بگیرد.

در حال حاضر محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور بوده اما ممکن است در آینده و پس از بازنگری قطعی در طرح ترافیک، گستره طرح تغییراتی داشته باشد.

جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران، سال گذشته گفته بود: طرح فعلی برای ۴ دهه پیش است و تناسبی بین نیازها و محدودیت‌ها نیست. بنابراین درخواست کرده‌ایم که تمام ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گیرد، شاید محدوده افزایش یابد و یا اینکه تصمیمات جدیدی گرفته شود. البته بررسی این طرح در شهرداری، در حال اجراست.

چرا باید طرح ترافیک تغییر پیدا کند؟

یکی از دلایل تغییر طرح ترافیک که محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز به آن اشاره کرده است، حالت متروکه‌ای بوده که مناطق شامل طرح ترافیک در شب‌ها دارا می‌شوند.

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در این خصوص گفته بود که اجرای ۲ طرح کنونی ترافیک و کاهش آلودگی هوا منجر به شب مردگی در مناطق مرکزی تهران شده و از سوی دیگر منطقه مرکزی پایتخت را شبیه شهر ارواح و خالی از سکنه کرده است.

وی در ادامه افزود: بیشتر شرکت‌ها و مراکز اداری پایتخت در این قسمت و بیشتر در ساعات اداری روز فعال هستند؛ پس برای ایجاد رونق در این ناحیه، تغییر در گستره طرح‌های ترافیکی الزامی است.

معاون شهردار تهران، لازمه اجرای طرح ترافیک جدید را برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی دانست و تاکید کرد: تا سال آینده حتما برقی‌سازی انجام می‌شود، البته سنگ اندازی زیادی در این راه صورت گرفته اما عزم مدیریت شهری برای اجرای این طرح جزم است.

هرمزی همچنین گفت: البته طرح ترافیک جدید فعلا درحد یک طرح کارشناسی است؛ ما در منطقه هفت تهران طرح پایلوت تی.او.دی به‌صورت هوشمند را در حال اجرا داریم که نتایج و برداشت آمار ترافیکی آن برای ما مهم است اما از یاد نبریم که مهمترین شاخصه طرح ترافیک جدید، برقی سازی خودروها است.

محدوده طرح ترافیک کوچک‌تر می‌شود؟

شنیده‌ها حاکی از این است که قرار است در آینده‌ای نه چندان دور بازنگری در طرح ترافیک به‌صورت قطعی انجام بگیرد اما اینکه گستره طرح بازنگری شده کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر شود، مشخص نیست و رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده است. 

سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این خصوص اظهار کرد: قطعا وضعیت موجود مورد انتظار پلیس نیست و حتما باید بازنگری در محدوده طرح ترافیک انجام شود.

گفتنی است که مساله ترافیک یا بهتر است بگوئیم بحران ترافیک در پایخت، سالیان سال است که گریبانگیر پایخت‌نشینان شده است و تا کنون مسئولین شهرداری و شواری شهر توانایی برای حل این معضل نداشتند. اواخر سال گذشته بود که علیرضا زاکانی، شهردار تهران طی مصاحبه‌ای معتقد بود که زمان کافی برای حل موضوع ترافیک را نداشته است و باید زمان بیشتری در شهرداری بماند تا این مشکل حل شود!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha