کد خبر 219439
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

هرمزی خبر داد؛

احداث خط ۱۰ مترو تهران در مهرماه/ افتتاح تعدادی از ایستگاه ها باقی مانده در دو خط ۶ و ۷

احداث خط ۱۰ مترو تهران در مهرماه/ افتتاح تعدادی از ایستگاه ها باقی مانده در دو خط ۶ و ۷

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در مهرماه حفاری خط ۱۰ مترو تهران اغاز می شود و تعدادی از ایستگاه ها باقی مانده در دو خط ۶ و ۷ نیز به افتتاح می رسد. همچنین در این ماه ۶ رام قطار اورهال شده از مجموعه تعهداتمان تحویل مترو می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز شنبه ۸ مهرماه، آیین بهره برداری از طرح نوسازی حمل و نقل عمومی تهران در قالب هفتاد وچهارمین پویش امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران،محسن هرمزی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران و شهردار منطقه ۴ برگزار شد.

محسن هرمزی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم با تبریک فرارسیدن ایام وحدت گفت: ما در سراغاز مسیر پرتلاطم حمل و نقل شهر تهران هستیم. طی دو سال گذشته تلاش های بسیاری توسط شهرداری تهران و شورای شهر صورت گرفت. اما در ابتدای این مسیر هستیم و می توانیم با وحدت رویه اقدامات خوبی را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: در مترو تهران با کمک دولت و پیگیری های شهرداری تهران و شورای شهر موفق شدیم قرارداد خرید  ۶۳۰ دستگاه واگن مترو را با ۲۵ درصد ابلاغ به ۷۹۱ دستگاه واگن برسانیم که این بزرگترین قرارداد تامین واگن در تاریخ کشور است.

هرمزی افزود: در مهرماه حفاری خط ۱۰ مترو تهران اغاز می شود و تعدادی از ایستگاه ها باقی مانده در دو خط ۶ و ۷ نیز به افتتاح می رسد. همچنین در این ماه ۶ رام قطار اورهال شده از مجموعه تعهداتمان تحویل مترو می شود.

وی ادامه داد: در حوزه تامین اتوبوس قرارداد تامین ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس و نوسازی ۱۴۰۰ دستگاه منعقد شده است. همچنین به زودی ۵۰ اتوبوس برقی به خط جمهوری افزوده می شود.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کردی در مهرماه قریب به ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال و ۲۱۰۰ دستگاه شاغل در خط مشغول به خدمت رسانی است. امیدواریم با حمایت شهرداری و شورا ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد خارج از کشور تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha