کد خبر 247164
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۵

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

افزایش خود مراقبتی افراد از جمله اهداف مهم طب ایرانی

افزایش خود مراقبتی افراد از جمله اهداف مهم طب ایرانی

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه افزایش خود مراقبتی افراد از جمله اهداف مهم طب ایرانی است، از ترویج سبک زندگی سالم در سطح یک شبکه‌های بهداشت خبر داد.

حسینی یکتا مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: طب ایرانی به دنبال ایجاد تعادل و هماهنگی در تمام ارکان بدن و روان است. این رویکرد جامع می‌تواند به ارتقای سلامت و کیفیت زندگی انسان کمک کند.

وی افزود: نگاه پیشگیرانه طب ایرانی بر اساس اصول ششگانه حفظ سلامتی، ویژگی مهم طب ایرانی است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ترویج سبک زندگی سالم در سطح یک شبکه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت، ورود آموزه‌های طب ایرانی در طرح سلامت خانواده، بسته‌های خدمت گروه‌های سنی و اجرای طرح سواد سلامت آموزی بخشی از این اقدامات هستند.

وی ادامه داد:  افزایش خود مراقبتی و توانمندسازی افراد برای حفظ سلامت خود، از جمله اهداف مهم طب ایرانی است و  طب ایرانی می‌تواند به ارتقای سطح سواد سلامت عمومی جامعه و افزایش آگاهی مردم در خصوص حفظ و ارتقای سلامت کمک کند.

حسینی یکتا همچنین گفت: اصلاح سبک زندگی، مراجعه به مراکز معتبر درمانی طب ایرانی و پرهیز از خود درمانی را از جمله نکات مهم در خودمراقبتی دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha