کد خبر 241042
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

حسینی‌یکتا در حاشیه برگزاری نمایشگاه مطبوعات:

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۵۶ قلم داروی طب ایرانی

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۵۶ قلم داروی طب ایرانی

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۵۶ قلم داروی طب ایرانی، گفت: اکنون در سطوح مختلف از طب ایرانی برای پیشگیری و درمان بیماران استفاده می‌شود. 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، نفیسه حسینی‌یکتا مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی سازمان جهانی بهداشت برای استفاده از طب سنتی و همچنین اسناد بالادستی، توسعه طب ایرانی بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است.  

وی با بیان اینکه اکنون در سطوح مختلف از طب ایرانی برای پیشگیری و درمان بیماران استفاده می‌شود، افزود: استفاده از طب ایرانی برای اصلاح سبک زندگی استفاده می شود و در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آموزش های لازم بر اساس طب ایرانی برای داشتن سبک زندگی سالم انجام می‌شود. 

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ادامه داد: استفاده از طب ایرانی در طرح ادغام و  در حوزه بهداشت انجام می شود. 

وی تاکید کرد: سلامتکده های بخش دولتی در زمینه طب ایرانی فعالیت می کنند و آیین نامه هایی برای بستری در بیمارستان ها در دست تدوین است. با هدف در دسترس بودن خدمات، سه خدمت طب ایرانی برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن به شورای عالی بیمه ارائه شده است. 

حسینی یکتا اضافه کرد: درمان بیماران از طریق طب ایرانی و مکمل تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. اکنون ۵۶ قلم داروی طب ایرانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته شده است. 

وی افزود: پزشک متخصص طب ایرانی و پزشکان عمومی دوره دیده می تواند در این حوزه فعالیت کند.  مردم از مراجعه به افرادی غیر متخصص و فاقد صلاحیت بپرهیزند و لیست افراد معتبر در سایت نظام پزشکی کشور بارگذاری شده است. 

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت همچنین گفت: طب ایرانی یک گنجینه منحصر به فرد در ایران است و این طب ریشه در فرهنگ ایرانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha