کد خبر 247006
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶

آغاز واکسیناسیون ۲۲۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون در لرستان

آغاز واکسیناسیون ۲۲۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون در لرستان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سلسله گفت: واکسیناسیون ۲۲۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، مهرداد دولتشاه  رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سلسله اظهار کرد: در اجرای این طرح ملی از توان و ظرفیت بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی شهرستان استفاده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰ درصد دام‌های سبک شهرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR ) ایمن‌سازی شوند.

وی اضافه کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک، از بیماری های ویروسی بسیار واگیردار گوسفند و بز است که قابلیت سرایت از دام اهلی به حیات وحش را دارد و در صورت انتقال خسارات و تلفات شدیدی در حیات وحش برجا می‌گذارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سلسله ادامه داد: این بیماری با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی تنفس، اسهال بد بو و سرفه آغاز و دام مبتلا به این بیماری به شدت لاغر و در نهایت تلف می‌شود.

دولتشاه بیان کرد: واکسیناسیون به موقع ، انجام ضدعفونی به‌ صورت مرتب و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری مهم‌ترین راه پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک است و دامداران در صورت بروز بیماری، برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری باید از جا به جا کردن دام خودداری کرده و اقدامات قرنطینه را اجرا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha