کد خبر 246878
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶

هوای کلانشهر مشهد در هجدهمین روز از بهار آلوده شد

هوای کلانشهر مشهد در هجدهمین روز از بهار آلوده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد برای امروز (شنبه) و در هجدهمین روز از بهار ۱۴۰۳، با افزایش چشمگیر حجم آلاینده‌ها در شرایط «ناسالم» و آلوده برای تنفس شهروندان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان‌های حیات، مهدی اله‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۱۶ نشانگر هوای «ناسالم» است، شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۴۳ از شرایط «ناسالم» و آلوده هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه هوای مناطق «خیام جنوبی، ساختمان، ویلا و رسالت » در کلانشهر مشهد سالم است، ادامه داد: کیفیت هوای ۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد آلوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت «سالم» است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha