کد خبر 246737
۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

نانی که شهید باکری بر اهل خانه حرام کرد

نانی که شهید باکری بر اهل خانه حرام کرد

همسر شهید باکری گفت: من با توجه به مشغولیتی که در آن روز داشتم، فرصت نکرده بودم تا نانی تهیه کنم و از مهدی خواستم عصر که همراه همرزمانش به منزل می آید نان نیز تهیه کند.

همسر شهید مهدی باکری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با تاکید بر این مسئله که شهید باکری بسیار بر مسئله بیت المال حساس بود و در این زمینه خاطرات زیادی دارد، گفت: با توجه به مسئولیت مهدی در لشکر گاهی اوقات برخی از جلساتی که در آن جنگ را تحلیل میکردند، در خانه ما برگزار می‌شد و بچه های لشکر بعنوان مهمان در خانه ما حضور داشتند. در آن زمان نیز مسیولیت امور خانه و خریدهای معمول، بر عهده من بود.

وی ادامه داد: من با توجه به مشغولیتی که در آن روز داشتم، فرصت نکرده بودم تا نانی تهیه کنم و از مهدی خواستم عصر که همراه همرزمانش به منزل می آید نان نیز تهیه کند. او هم به دلیل شرایط کاری معمولا دیرتر به خانه می آمد و نتوانسته بود در آن زمان نانی تهیه کند؛ بنابراین تماس گرفت تا از لشکر نان به منزل بیاورند.

مدرس در ادامه اظهار کرد : البته باید این نکته را اضافه کنم که هیچ وقت از امکانات لشکر استفاده نمیکرد اما چون شرایط خاصی بود و مجبور شد، این کار را انجام داد.

همسر شهید مهدی باکری افزود: زمانی که آن سرباز نانها را آورد، مهدی چند دانه برداشت اما همان لحظه به من تاکید کرد که تو حق نداری از این نان استفاده کنی چون این نانها را مردم به سختی تهیه کرده و برای رزمندگان جبهه فرستاده اند و بنابراین چون من رزمنده نبودم، حق خوردن آن نانها را نداشتم.

وی در پایان با اشاره بر این نکته که این موضوع نشان از اهمیت بسیار زیاد ایشان نسبت به بیت المال است و نباید سوبرداشت شود، افزود: در آخر من هم از نانهایی که در سفره از قبل مانده بود استفاده کردم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha