کد خبر 213405
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

«حیات» گزارش می دهد؛

مراقبت از بیت المال به سبک شهردار «مهدی باکری»

مراقبت از بیت المال به سبک شهردار «مهدی باکری»

48 هزار نفر در حال حاضر در مملکت هستند که حاضرند بیت المال را مراقبت کنند. 48 هزار نفر در قلب و روحشان نسبت به مردم احساس مسئولیت می کنند و 48 هزار نفر دغدغه معیشت مردم را دارند!

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ چندی پیش محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور همزمان با پایان مهلت پیش ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ثبت‌نام ۴۸ هزار و ۸۴۷ نفر برای رسیدن به صندلی های سبز بهارستان خبر داده بود. این آمار یعنی اینکه  48 هزار نفر در حال حاضر در مملکت هستند که حاضرند بیت المال را مراقبت کنند. 48 هزار نفر در قلب و روحشان نسبت به مردم احساس مسئولیت می کنند و 48 هزار نفر دغدغه معیشت مردم را دارند!

جالب است بدانید از 290 نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی 200 نماینده برای مجلس دوازدهم پیش ثبت نام کرده اند.

یادم می آید زمانی برای مصاحبه به منزل شهید مهدی باکری رفتم و با صفیه مدرس همسر ایشان مصاحبه کردم او تعریف می کرد که مهدی بسیار روی مسئله بیت المال حساس بود. در زمانی که ایشان شهردار بود از هیچ کدام از منابع شهرداری استفاده نمی کرد، حتی با حقوقی که به شهردار تعلق می گرفت، دو نفر را مشغول به کار کرده بود تا جایی که این دو نفر حتی اطلاعی از این قضیه نداشتند، زمانی که شهید باکری از شهرداری استعفا می دهد متوجه این مطلب می شوند در نتیجه برای این افراد بعد از شهادت مهدی ردیف حقوقی دادند.

مدرس همچنین می‌گفت: مهدی هرگز نه از ماشین و نه از دیگر امکانات بیت المال استفاده نمی کرد تا جایی که حتی زمانی که ما در جبهه بودیم از امکانات آنجا نیز استفاده نمی کرد، این در صورتی بود که حضرت امام (ره) اجازه داده بودند که رزمنده های لشگر و خانواده ها بتوانند از امکانات استفاده کنند؛ اما مهدی جداگانه خانه اجاره کرده بود و تمامی مخارج نیز بر عهده خودشان بود.

همسر شهید باکری همینطور تاکید می کرد که بیت المال برای مهدی بسیار مسئله مهمی بود و به اندازه سر سوزنی از آن امکانات برای خود استفاده نمی کرد. حتی یادم می آید  که من می خواستم نام چند سبزی را روی کاغذ بنویسم تا دفعه بعدی برایم تهیه کند ناگهان سر من فریاد زد که نباید با خودکار بیت المال بنویسم. ببینید خودکار بیت المال و نوشتن اسم سه تا سبزی مسئله مهمی نیست؛ اما نه خودش استفاده می کرد و نه به من اجازه میداد استفاده کنم.

همسر مهدی باکری ادامه داد که زمانی که شهردار ارومیه بود همسر یکی از رفتگران محل بیمار شده بود و به او اجازه نمی دادند که به مرخصی برود چون نفر جایگزین نداشتند. رفتگر پیش آقای شهردار رفت و مرخصی گرفت اما خود مهدی به جای رفتگر 48 ساعت شیفت ایستاد.

اینجا سوال پیش می آید که آیا این 48 هزار نفری که  برای «خدمت به مردم» آماده اند، خود و فرزندانشان می توانند بر اموال بیت المال چشم بپوشند؟ رانت ها را در نظر نگرفته و سفارشی کار نباشند؟ کدام شهردار و مسئولی دغدغه مردم را دارد تا جایی که نگران بارش باران باشد، تا صبح نخوابد که مبادا از سقف خانه کسی آب چکه کند؟

باید گاهی تاریخ را خواند و دید آنچه که بر مردم گذشته باید نتایجی بسیار بهتر از آنچه که در حال حاضر می بینیم داشته باشد مردم ما کسی را می خواهند که از جنس خودشان باشد و بتواند درکی از شرایط زندگی آنان داشته باشد. آنان باید در میان مردم زندگی کنند.

 مجموعه هفت قسمتی عاشورا از جمعه ۲۷ مرداد از شبکه یک سیما پخش شد، همان فیلمی که نسخه سینمایی آن با نام موقعیت مهدی در چهلمین جشنواره فیلم فجر برنده پنج جایزه، از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد و توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند و حتی مورد تمجید رهبر انقلاب قرار گرفت؛ دیدن این فیلم برای آن 48 هزار نفر که به دنبال رسیدن به مهمترین ساختمان بهارستان هستند توصیه می شود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha