کد خبر 246685
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

راه‌حل مساله مسکن، مردمی‌سازی ساخت مسکن است + فیلم

راه‌حل مساله مسکن، مردمی‌سازی ساخت مسکن است + فیلم

عضو کمیسسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دولت زمین را در اختیار مردم قرار دهد، آنها می‌توانند خودشان به ساخت مسکن مبادرت ورزند، گفت: در بحث مسکن راهکار اصلی «مردمی‌سازی ساخت مسکن» است.

روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با نهضت ملی ساخت مسکن گفت: به نظر من در بحث مسکن راهکار اصلی «مردمی‌سازی ساخت مسکن» است. همانطور که امام خمینی (ره) نهضت مسکن سازی اعلام کرد؛ ما هم باید به این سمت برویم که مردم را تشویق کنیم تا در نهضت ساخت مسکن مشارکت کنند.

ایزدخواه با اشاره به اینکه دولت به تنهایی از عهده ساخت مسکن مورد نیاز کشور برنمی‌آید، افزود: متاسفانه باتوجه به قانونی که در مجلس برای تامین سالانه 360 هزار میلیارد تومان اعتبار بانکی به‌منظور ساخت مسکن وضع کرده‌ایم، بانک‌ها همراه کافی را ندارند و به سختی می‌توانند این منابع را اختصاص دهند.

این عضو کمیسسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص اراضی ملی به نهضت ساخت مسکن در قانون برنامه هفتم توسعه یادآور شد: اگر دولت زمین را در اختیار مردم قرار بدهد، آنها می‌توانند خودشان به ساخت مسکن مبادرت ورزند.

ایزدخواه همچنین گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن دولت موظف می‌شود که اراضی ملی را در شهرهای قابل توسعه -نه کلانشهرها- در اختیار مردم قرار دهد تا مردم خودشان به ساخت مسکن‌های ویلایی و افقی‌سازی که نیاز کشور است اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha