کد خبر 246617
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳

محدودیت‌های ترافیکی به جاده‌های مازندران بازگشت

محدودیت‌های ترافیکی به جاده‌های مازندران بازگشت

مرکز مدیریت راه‌های مازندران از اعمال اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی با هدف تسهیل در تردد خودرویی در محورهای ارتباطی این استان خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سرهنگ یدالله جهان‌تاب مرکز مدیریت راه‌های مازندران اظهار کرد: محدودیت‌های ترافیکی در جاده های مازندران از امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه جاری آغاز و تا روز شنبه آینده ۱۸ همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، وضعت ترافیک در محورهای چالوس، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد.

وی از رانندگان وسیله نقلیه خواست علاوه بر مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

رییس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

سرهنگ جهان‌تاب محدودیت های ترافیک در جاده های ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه از محورهای کرج چالوس، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور چالوس:

محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در جاده چالوس از ساعت ۱۳ تا ۲۳ روز جمعه ۱۷ فروردین ماه جاری به شرح زیر اعلام شد:

از ساعت ۱۳ آزاد راه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرورهای به مقصد چالوس انجام می شود.

از ساعت ۱۴ ابتدای پل زنگوله، انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس، انسداد بصورت کامل است.

از ساعت ۱۶ از مرزن آباد به سمت تهران مسیر شمال به جنوب یک طرفه اجرا می شود.

از ساعت ۲۳ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه خواهد بود.

تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد است.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وسیله نقلیه سنگین:
تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

محور هراز:

در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه، محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه ۱۷ فروردین ماه جاری به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

وسیله نقلیه سنگین:

تردد تمام تریلر ها از محور هراز کماکان ممنوع است.

تردد کلیه کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز چهارشنبه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ فروردین ماه جاری از محور هراز ممنوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha