کد خبر 246250
۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲

معاون وزیر کار در گفتگو با «حیات» تشریح کرد؛

زمان واریز کالابرگ فجرانه جدید + مبلغ و جزئیات

زمان واریز کالابرگ فجرانه جدید + مبلغ و جزئیات

معاون وزیر کار گفت: کالابرگ فجرانه مرحله دوم در حالی ۵ روز دیگر منقضی می شود که مرحله پایانی آن از روز ۱۸ فروردین ماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، علیرضا عسگریان گفت: مرحله دوم طرح فجرانه که از ۱۷ اسفند آغاز شده بود، ۵ روز دیگر یعنی روز ۱۷ فروردین منقضی می‌شود. بنابراین مشمولان یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی تنها ۵ روز دیگر برای استفاده از آن مهلت دارند و پس از آن منقضی خواهد شد.

کالابرگ فجرانه تمدید می شود؟ 

معاون رفاه وزیر کار در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر احتمال تمدید اجرای طرح فجرانه گفت: این طرح سه‌ ماهه است که در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ پایان می یابد، اما تمدید آن به تامین بودجه مشروط است. 

عسگریان ادامه داد: به نظر می‌آید در فروردین‌ماه یا اوایل اردیبهشت‌ماه درباره تداوم آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون وزیر کار با بیان اینکه منتظر تعیین تکلیف منابع این طرح هستیم، گفت: دولت به طور دقیق به دنبال آن است که ابتدا منابع این طرح تعیین و تامین شود و سپس درباره اجرا یا تمدید آن تصمیم خواهد گرفت.

سبد کالابرگ فجرانه مرحله جدید

سبد کالابرگ الکترونیکی فجرانه ۱۱ قلم کالای اساسی موردنیاز خانوارها با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ ارائه می کند که مابه‌التفاوت قیمت روز با قیمت‌های سال ۱۴۰۱ از محل یارانه جدید دولت تأمین شده است.

قیمت روز ۱۱ قلم کالای کالابرگ الکترونیکی ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان است که مشمولان طرح فجرانه در صورت خرید بسته ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان به‌عنوان قیمت مبنای کالاها در سال ۱۴۰۱ را از محل یارانه نقدی و اعتبار تشویقی طرح فجرانه پرداخت می کنند و مابه‌التفاوت ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومانی این رقم با مبلغ روز سبد، از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

سبد کالابرگ الکترونیک در طرح فجرانه مشتمل بر ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است و خانوارهای مشمول می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح که در سامانه شما مشخص شده‌اند، نسبت به تأمین کالاهای اساسی موردنیاز خود اقدام کنند.

مشمولان کالابرگ فجرانه

یارانه بگیران دهک های یک تا هفت، مشمول کالابرگ الکترونیکی فجرانه می شوند. 

آخرین مرحله کالابرگ فجرانه

مرحله دوم طرح فجرانه الکترونیک در حالی تا ۱۷ فروردین ادامه دارد که مرحله سوم آن نیز از ۱۸ فروردین آغاز خواهد شد؛ طرحی که سه ماهه بوده و مرحله پایانی آن از ۱۸ فروردین ماه آغاز خواهد شد. 

کالابرگ فجرانه ذخیره می شود؟ 

اعتبار تشویقی طرح فجرانه، قابل ذخیره یا انتقال به ماه بعد نیست و درصورتی‌ که مشمولان کالابرگ با اعتبار مرحله دوم آن نیز خرید نکنند روز ۱۸ فروردین ماه این اعتبار سوخت می شود. 

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha