کد خبر 245768
۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

مهلت استفاده از کالابرگ فجرانه

مهلت استفاده از کالابرگ فجرانه

معاون وزیر کار گفت: مرحله دوم طرح فجرانه الکترونیک تا ۱۷ فروردین‌ماه ادامه دارد و سپس مرحله سوم آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ کالابرگ فجرانه از ۱۷ بهمن ماه آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت ماه ادامه دارد. این طرح هر ماه در کارت یارانه سرپرست خانوار دهک های اول تا هفتم شارژ می شود. 

اما یکی از سوالات مردم این است که مهلت استفاده از کالابرگ فجرانه مرحله دوم تا چه زمانی است؟ 

کالابرگ فجرانه و مرحله سوم

معاون وزیر کار در این رابطه گفت: مرحله دوم این طرح ملی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گفته علیرضا عسگریان، تنها یک مرحله دیگر تا اتمام این طرح مانده و مرحله سوم آن نیز از ۱۸ فروردین ماه آغاز خواهد شد.

اطلاع از فروشگاه های مشمول کالابرگ

معاون وزیر کار در مورد اقلام سبد کالابرگ فجرانه گفت: این سبد در قالب ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند تعریف شد تا از این طریق سفره مردم از تورم حفظ شود. 

عسگریان ادامه داد: شبکه ملی اعتبار (شما) بر اساس هر کدملی راه‌اندازی شده تا با استفاده از آن، سرپرستان خانواده بتوانند مانده اعتبار یارانه خود را مشاهده کنند و همچنین از موقعیت مکانی ۲۱۱ هزار فروشگاه‌ متصل به طرح و لیست اقلام مطلع شوند.

کالابرگ و دهک بندی خانوار

معاون وزیر کار در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه آیا سرپرست خانوار حتما باید کارت مختص یارانه خود را برای خرید کالابرگ به همراه داشته باشد، گفت: از آنجایی که ممکن است برخی افراد در زمان مراجعه به فروشگاه، کارت‌شان را با خود همراه نداشته باشند، کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده به فرد را نشان می‌دهد و همچنین با کدی که به فرد داده می‌شود، فرد می‌تواند با در اختیار قرار دادن آن به فروشنده، خرید خود را انجام دهد.

عسگریان افزود: با فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب، از ۱۷ بهمن‌ماه به مدت سه ماه مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا شد. اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی در کارت یارانه دهک های ۱ تا ۷ شارژ می شود و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. البته خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند و امکان جا به جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست. به عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha