کد خبر 245906
۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸

مرحله پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل ترکمنستان؛ معمای بزرگ قلعه‌نویی

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل ترکمنستان؛ معمای بزرگ قلعه‌نویی

تیم ملی ایران در غیاب یک ستاره بزرگ خودش در مرحله پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، به مصاف ترکمنستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران در هفته چهارم مرحله پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۸:۳۰ امشب به وقت تهران باید در ورزشگاه عشق آباد به مصاف ترکمنستان برود. 

این دیدار درحالی برگزار خواهد شد که دو تیم چند روز قبل و در بازی رفت از این دور از مسابقات در ورزشگاه آزادی با یکدیگر روبرو شدند و حاصل تلاش دو تیم به برتری پر گل تیم ما با ۵ گل در پایان نود دقیقه ختم شد.

تیم ملی با سه غایب به مصاف حریف خود می‌رود. علیرضا جهانبخش که از پیش از شروع مسابقات مصدوم بود در این دیدار غایب است و در کنارش مهدی ترابی هم به دلیل بیماری اردو را ترک کرد. مهم‌ترین غایب تیم ما در بازی امروز اما سردار آزمون است. او در بازی رفت دو تیم از ناحیه مینیسک دچار مصدومیت شده و مدتی باید از میادین دور باشد و دیدار امروز را هم از دست داده است. 

در ترکیب تیم ملی در بازی امروز احتمالاً مثل همیشه علیرضا بیرانوند در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت و وظیفه حفاظت از دروازه تیم ما را بر عهده دارد. 

در خط دفاعی اما مشخص نیست قلعه‌نویی ترجیح می‌دهد از حزباوی و فلاح جوان استفاده کند یا ترکیب هماهنگ و با تجربه کنعانی‌زادگان و شجاع را به کار بگیرد. برای همین انتظار می‌رود مثل بازی رفت یک جوان در کنار یک با تجربه مورد استفاده قرار بگیرد که حزباوی و کنعانی زادگان زوج مناسبی برای این بازی به نظر می‌رسند. در سمت راست رامین رضاییان و در سمت چپ هم میلاد محمدی آماده بازی امروز خواهند بود. 

در خط هافبک اما پیش‌بینی کار راحت‌تری است. مطابق بازی‌های اخیر ایران به احتمال فراوان سعید عزت‌اللهی و سامان قدوس قلب هافبک تیم ملی برابر ترکمنستان را تشکیل می‌دهند. در سمت چپ محتمل‌ترین گزینه می‌تواند محمد محبی باشد و در سمت راست با توجه به مصدومیت جهانبخش و غیبت او، شانس بازی به علی قلی‌زاده خواهد رسید تا برای دومین بازی متوالی در ترکیب اصلی قرار گیرد. صیادمنش و نورافکن دیگر بازیکنان ایران هستند که احتمال استفاده از آن‌ها در خط هافبک به عنوان یار تعویضی بالا است.

دشوارترین کار در حدس ترکیب امروز تیم ملی شاید پیش‌بینی جانشین سردار آزمون باشد. در خط حمله تیم ملی احتمالاً از بین قایدی و صیادمنش یک نفر از کنار طارمی بازی خواهد کرد. با توجه به بازی‌های قبلی و نفراتی که امیر قلعه‌نویی از آن‌ها استفاده کرده است، به نظر می‌رسد مهدی قایدی به ترکیب اصلی راه پیدا کند تا در کنار مهدی طارمی زوج بوشهری خط حمله تیم ملی را تشکیل دهند.

به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی از چند جوان خودش هم به عنوان یار تعویضی استفاده کند و از بازیکنان کم تجربه‌ای مثل آزادی، آقایی‌پور یا سحرخیزان به عنوان بازیکن جایگزین بهره ببرد.

ترکیب احتمالی ایران برابر ترکمنستان

علیرضا بیرانوند، محمد امین حزباوی، محمد حسین کنعانی زادگان، رامین رضائیان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، محمد محبی، علی قلی‌زاده، مهدی قایدی و مهدی طارمی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha