کد خبر 245903
۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

محمدرضا مهدوی در گفتگو با «حیات»:

ترکمنستان در بازی رفت تیم ضعیفی نبود/ جوان‌گرایی در تیم ملی اصولی انجام می‌شود

ترکمنستان در بازی رفت تیم ضعیفی نبود/ جوان‌گرایی در تیم ملی اصولی انجام می‌شود

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت تیم ملی و تقابل با ترکمنستان صحبت کرد.

محمدرضا مهدوی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص برتری ایران مقابل ترکمنستان اظهار داشت: بازی خوبی بود و من برخلاف خیلی‌ها که این نتیجه را حاصل ضعف تیم حریف می‌دانند، آن را حاصل قدرت تیم ملی خودمان می‌دانم و حریف از نظر من بد بازی نکرد. آنها شجاعانه و هجومی بازی کردند و هدفشان هم رسیدن به دروازه ما بود و همین موضوع باعث شد بالا بازی کنند و از لحاظ دفاعی آسیب‌پذیر شوند و ما هم با استفاده از برتری فنی و نفری خودمان به آنها گل زدیم. در مجموع از لحاظ فنی بازی خوبی بود و ارزیابی من از آن مثبت است. 

وی در مورد جوان‌گرایی در تیم ملی و ورود نفرات جدید به ترکیب هم گفت: این اتفاق مثبتی برای فوتبال ماست ولی کمی دیر رقم خورد و جا داشت حتی پیش از جام‌ جهانی قطر به سمت آن برویم. ولی ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. ما بازیکنان جوان و با استعداد خوبی داریم که شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند و حتی نفراتی داریم که در این اردو دعوت نشدند و امیدوارم در اردوهای بعدی حاضر شوند. نفرات جدید مثل حذباوی و فلاح و آزادی هم در گام اول خوب کار کردند و این نشان از آینده خوب آنها در فوتبال ایران دارد. 

پیشکسوت فوتبال در ادامه توضیح داد: برنامه‌ریزی تیم ملی در تغییر نسل هم برنامه‌ریزی مناسبی است و با شیب ملایم در حال ورود بازیکنان جدید به ترکیب هستیم. اگر این کار غیر اصولی و یکباره و بدون برنامه انجام می‌شد هم خود تیم ملی متضرر می‌شد و هم بازیکنان جوان اگر در اولین گام‌های حضور در تیم ملی اشتباه بدی مرتکب می‌شدند دیگر سخت بود بتوان آنها را به شرایط عادی بازی برگرداند. پوشیدن پیراهن تیم ملی برای دفعات اول و برای بازیکنانی که تجربه ملی ندارند استرس زیادی دارد و باید به مرور آنها این موضوع را تجربه کنند تا برای میادین بزرگ آبدیده شوند. به نظرم برنامه‌ریزی تیم ملی در این خصوص خوب و اصولی است. 

 مهدوی در مورد تقابل دوباره امروز ما با ترکمنستان هم گفت: این بازی به مراتب سخت‌تر از بازی در آزادی است. سوای مسایل جوی و میزبانی و غیره، بازی در چمن مصنوعی که بازیکنان ما به آن عادت ندارند خودش یک پوئن مثبت برای حریف و پوئن منفی برای تیم ماست ولی در هر صورت ما باید بتوانیم ترکمنستان را در زمین خودش هم شکست دهیم و امیدوارم صعودمان را با برد در بازی امروز قطعی کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha