کد خبر 245809
۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

جواد اوجی:

رشد بخش نفت و گاز سال گذشته به بالای ۲۰ درصد رسید

رشد بخش نفت و گاز سال گذشته به بالای ۲۰ درصد رسید

وزیر نفت با اشاره به اینکه ۳۳ میلیارد دلار قراردادهای توسعه میدان‌های نفتی و طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی در اسفند پارسال امضا شد، گفت: رشد اقتصادی بخش نفت و گاز طی سال ۱۴۰۲ به بالای ۲۰ درصد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی حیات و به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی در ویژه برنامه «جهش تولید» با تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان درباره موضوع استفاده از توان و مشارکت مردم افزود: بالاترین بخش مشارکت مردمی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی امروز متعلق به صنعت پتروشیمی است؛ بیش از 50 میلیون نفر سهامدار شرکت‌های پتروشیمی هستند که انواع محصول پتروشیمی در گریدهای مختلف را تولید می‌کنند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه وزارت نفت دولت سیزدهم بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی تأکید دارد، اظهارداشت: در اسفندماه 1402، 33 میلیارد دلار قراردادهای پروژه بالادستی، توسعه میدان‌های نفتی و طرح ملی فشارافزایی مهم‌ترین میدان گازی؛ میدان پارس جنوبی با استفاده از ظرفیت و توان پیمانکاران و سازندگان داخلی امضا شد که بی‌شک این موضوع در رشد تولید تأثیری بسزا دارد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه وزارت نفت دولت سیزدهم به توان داخلی است و معطل خارجی‌ها نبوده است، ادامه داد: قرارداد توسعه 6 میدان نفتی در 28 اسفندماه 1402 به ارزش بالغ بر 13 میلیارد دلار امضا شد که 2 میدان از این میدان‌ها با عراق مشترک است که با استفاده از ظرفیت سازندگان و پیمانکاران داخلی اجرا خواهد شد.

اوجی در این ویژه برنامه که از رادیو اقتصاد پخش شد، تصریح کرد: با توجه به استفاده حداکثری وزارت نفت از توان داخلی، رشد اقتصادی بخش نفت و گاز در سال 1402 به بالای 20 درصد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد که با بهره‌برداری از پروژه‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت در حوزه پالایشگاهی، صنعت گاز و صنایع پتروشیمی همسو با تأکیدهای مقام معظم رهبری، در سال 1403 نیز به جهش تولید و افزایش رشد اقتصادی بخش نفت و گاز دست یابیم.

وزیر نفت با اشاره به رکورد مصرف بنزین در سه روز نخست سال 1403 گفت: در روزهای عادی به‌طور میانگین 114 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود که این رقم با آغاز مسافرت‌های نوروزی در 27 و 28 اسفندماه 1402 به 142 میلیون لیتر و در 29 اسفندماه 1402 به 152 میلیون لیتر افزایش یافت که با وجود همه این افزایش‌ها با فعالیت بیش از 50 هزار نفر در جایگاه‌های سوخت کشور، کمبودی گزارش نشده است.

اوجی به مردم توصیه کرد تا از کارت سوخت خود استفاده کنند و پیش از سفر تنظیم موتور و لاستیک را که نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت دارد، را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha