کد خبر 245785
۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱

حیات گزارش می‌دهد؛

گره خوردن موفقیت در کنکور با هزینه هنگفت برای کتاب‌های کمک درسی

گره خوردن موفقیت در کنکور با هزینه هنگفت برای کتاب‌های کمک درسی

با قدرتمند شدن مافیای کنکور، برخی خانواده‌ها برای اطمینان از موفقیت فرزندشان در این آزمون دست به هزینه‌های بالا در این راه می‌زنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، بعد از اهمیت بالای کنکور در سرنوشت تحصیلی دانش آموزان، کلاس‌های تقویتی و کمک آموزشی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان به محبوبیت رسید و حتی خانواده‌ها برای پیشی گرفتن فرزندانشان در رقابت‌های تحصیلی حاضر بودند تا هزینه‌های بالایی را برای دانش‌آموزانشان در خصوص کتاب‌ها و کلاس‌های کمک آموزشی انجام دهند.

با مرور زمان، سر و کله مافیای کنکور پیدا شد و با درآمدهای هنگفت از این راه توانستند در حوزه آموزش قدرتمند شوند و نفوذ بالایی بدست بیاورند.

این نفوذ و قدرت بالا برای مافیای کنکور در حوزه آموزش باعث ایجاد چالش‌هایی برای حذف کنکور یا کاهش تاثیر آن شده است. یکی از مخاطبین حیات به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: برای کتاب‌های کنکوری و کلاس‌های کمک درسی فرزند کلاس دوازدهیم، ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کردم و او نیز توانست رتبه خوبی کسب کند.

با این حال نباید موفقیت در کنکور با خرید کتاب‌های گران کمک آموزشی گره بخورد، زیرا که بسیاری از شهروندان در سطح کشور بدلیل مشکلات معیشتی، توانایی خرید این کتاب‌ها را ندارند.

محمد بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، گفت: وقتی از عبارت مافیای کنکور و آموزش استفاده می‌کنیم به یک عده فرصت طلب که تنها منافع خودشان مهم است اشاره می‌کنیم.

وی ادامه داد: مافیای کنکور این آمادگی را دارد مصالح دیگران را فدای خواسته‌های خود کند. مافیای کنکور کسانی هستند که اهداف آموزشی و پرورشی را فدای کسب ثروت خود بکنند.

وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به افزایش رشد مافیا در مباحث آموزشی، عنوان کرد: وقتی کنکور به شکل کنونی در آمد، مردم همه سرنوشت فرزندان خود را در آن دیدند و در این هنگام نیز مافیای کنکور رشد چشمگیری داشت. آنها بلدکار بودند و الان همه برنامه آموزشی تحت شعاع قرار داده است.

بطحایی در نهایت اظهار کرد: اکنون دیگر اجرای برنامه‌های پرورشی با حضور مافیای کنکور شدنی نیست؛ مافیای کنکور با منابع مالی که دارند صاحب قدرت می‌شوند و حتی مانع به تصویب رسیدن قوانینی خاص در مجلس می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha