کد خبر 202328
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

صحرایی:

اهمیت امتحان نهایی کمتر از کنکور نیست

اهمیت امتحان نهایی کمتر از کنکور نیست

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی از حساسیت بالایی در دستگاه تعلیم و تربیت برخوردار است گفت: اهمیت امتحان نهایی کمتر از کنکور نیست.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، هزار و بیست و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله کنکور، ضرورت تدوین آیین‌نامه تصحیح اوراق امتحانی، لزوم بررسی برنامه‌های مربوط به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه در شورای عالی آموزش و پرورش، توجه جدی به فعالیت‌های تربیتی و پرورشی مدارس، توجه جدی به نقش معلم، تهیه و تدوین مقررات نحوه ارتباط اولیاء و ارباب رجوع با مدارس، اجرای طرح تثبیت یادگیری دانش‌آموزان، بی‌سوادی پنهان دانش‌آموزان در دوران کرونا و.... را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: برای آموزش و پرورش باید در چارچوب قانون و مقررات موجود تصمیم‌گیری شود.

وی با تأکید بر اینکه برای برگزاری امتحانات نهایی آمادگی لازم داریم، افزود: با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری، این امتحانات حساسیت بالایی برای دستگاه تعلیم و تربیت دارد. حوزه های امتحان نهایی زیادی در کشور داریم که اهمیت آنها کمتر از آزمون کنکور نیست.  

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: برای حفظ امنیت سؤالات امتحانی، تدابیر مختلفی اندیشیده خواهد شد.

صحرایی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور اظهار کرد: بر اساس این مصوبه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی می‌تواند متناسب با آنچه در سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی آمده، ارائه کرد. معلم، مدرسه و کلاس جایگاه و شأن خود را به دست می آورند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: کنکور یک سد محکم در برابر توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش بوده و یکی از موانع اجرای تحول در آموزش و پرورش است.

صحرایی افزود: باید از تجربیات دوران کرونا درس بگیریم و از آنها برای بهبود روند آموزش و پرورش استفاده کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اجرای آموزش ترکیبی نیازمند استلزاماتی است که همه آنها در دست آموزش و پرورش نیست باید همه دستگاه ها برای اجرای این امر مهم به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی تصریح کرد: خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش خلاف نص صریح قانون است چون سرنوشت نسل آینده کشور در دستان این نهاد تأثیرگذار کشور است.

در ادامه این جلسه محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نظام مالی و اقتصادی آموزش و پرورش و مناسبات آن با سایر دستگاه ها باید مورد باز بینی و بازنگری قرار گیرد.

وی افزود: دستگاه ها در نگاه به آموزش و پرورش باید منافع ملی را در نظر گرفته و کمک کنند تا مسائل و مشکلات آموزش و پرورش برطرف شود. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد: همه باید نسبت به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش احساس مسؤولیت نموده و برای حل آنها به کمک نظام تعلیم و تربیت بیایند.

در ادامه این جلسه ماده واحده «شرایط و شایستگی های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش» مورد بحث و بررسی قرار گرفته و کلیات آن به تصویب رسید و ادامه بررسی آن به جلسه آینده این شورا موکول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha