کد خبر 245726
۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۰

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

چگونه با خیال آسوده به سفر برویم؟/ راهکارهایی برای در امان ماندن از سارقان

چگونه با خیال آسوده به سفر برویم؟/ راهکارهایی برای در امان ماندن از سارقان

باتوجه به شروع تعطیلات، سارقین نیز از خانه‌های خالی از سکنه نهایت سودجویی خود را خواهند کرد اما برای مقابله با این افراد راهکارهایی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، با شروع تعطیلات عیدانه سارقان به تعطیلات نمی‌روند و در طمع منازل و اقلام شهروندان هستند که در این زمینه پلیس توصیه‌هایی به شهروندان کرده است که عبارتند از:

  • خانه را خالی از سکنه نشان نداده و سعی کنید ورود به ساختمان را سخت کنید.
  • قبل از این که از خانه خارج شوید، تمامی درب و پنجره‌ها را قفل کنید، حتی اگر برای مدت زمان بسیار کوتاهی باشد.
  • هنگام بیرون رفتن از خانه، چراغ‌ها را روشن بگذارید.
  • اگر برای مدت زمان نسبتا” طولانی قصد مسافرت دارید، حتما” چراغ‌ها را به تایمر متصل کنید، تا در شب روشن شده و صبح خاموش شوند.
  • درب پارکینگ را همواره بسته نگه داشته و قفل کنید.

با این حال در روزهای ابتدایی عید، کلاهبرداران نیز دست از کار شوم خود بر نداشتند و از عدن آگاهی برخی از شهروندان، استفاده کردند. در تازه‌ترین آ«‌ها یک فرد سودجو بود که با ایجاد یک اکانت فیک در فضای مجازی به عنوان قالیشویی از مردم سوءاستفاده می‌کرد اما او پس از مدتی به دام پلیس افتاد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی مربوط به شست و شوی حرفه‌ای انواع قالی از بنده کلاهبرداری کرده‌اند.

وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار کرد قصد شستشوی فرش‌های خود را داشتم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از شستشوی فرش با قیمت‌های مناسب و درکمترین زمان مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور، مبلغی جهت رزرو برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ همچنین گفت: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و به‌کارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه جعلی قالیشویی را شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha