کد خبر 245633
۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

هواشناسی استان اعلام کرد:

رگبار باران و برف در چهارمحال‌وبختیاری از عصر امروز

رگبار باران و برف در چهارمحال‌وبختیاری از عصر امروز

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از بعدازظهر روز جمعه با عبور موجی از فراز استان، افزایش ابر و بارش‌هایی رگباری در برخی مناطق استان به خصوص کوهرنگ و اردل پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، معصومه نوروزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: هرچند این بارش‌ها ضعیف برآورد می‌شود اما تا ساعات اولیه صبح روز شنبه در استان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین از اواسط روز یکشنبه پنجم فروردین تا اواخر وقت دوشنبه، با ورود یک سامانه بارشی به تناوب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید در سطح استان و رگبار برف و کولاک در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اوج فعالیت این موج برای روز دوشنبه خواهد بود از همین رو توصیه می‌شود طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده از سفرهای غیرضروری خودداری شود.

نوروزی افزود: با توجه به شدت بارش‌ها از اواخر وقت یکشنبه تا ظهر دوشنبه از صعود به ارتفاعات و اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه پرهیز شود ‌و رانندگان تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

 چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha