کد خبر 227573
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری

 معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی به استان از اوایل وقت روز دوشنبه در این استان خبر داد و افزود: در خصوص فعالیت این بارش‌ها و کاهش محسوس دما هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ هشدار سطح زرد هواشناسی به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت وجود دارد. در هشدار سطح نارنجی که به معنای اقدام ضروری است احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام گیرد.

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی تا پایان وقت روز سه‌شنبه در استان فعال است و رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای، بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات، کولاک برف و کاهش دید افقی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این سامانه همه مناطق استان به ویژه شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، غرب بن، کیار، جنوب بروجن، شمال غرب شهرکرد، لردگان، فلارد و خانمیرزا فرا می‌گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با هشدار نسبت به جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، تصریح کرد: لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، کولاک برف و کاهش دید و خسارات ناشی از وزش باد شدید از دیگر مخاطرات ناشی از این سامانه است.

نوروزی توصیه کرد تا در این مدت از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز شود، و همچنین چرای دام در مراتع با توجه به وقوع صاعقه خطرناک است و در این مدت انجام نگیرد و در زمان رانندگی احتیاط به کار گرفته شود و از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل شود.

وی دمای شهرکرد در صبح روز شنبه را چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: دما برای روز دوشنبه کاهش محسوس خواهد داشت.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha