کد خبر 245279
۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

عدم هماهنگی در پرداخت مابه تفاوت شیرخشک‌ها/ بروز مشکل در زنجیره توزیع و تامین داروخانه‌ها

عدم هماهنگی در پرداخت مابه تفاوت شیرخشک‌ها/ بروز مشکل در زنجیره توزیع و تامین داروخانه‌ها

رئیس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه نقدینگی در صنعت تولید و توزیع داروخانه‌ها کاهش پیدا کرده، از عدم هماهنگی در پرداخت مایه تفاوت شیرخشک‌ها خبر داد.

آرش محبوبی رئیس انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: بودجه اختصاص یافته پیشنهادی به مجلس حدود ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بوده که مجلس این بودجه را به ۶۹ هزار میلیارد تومان کاهش داده است. 

وی بیان کرد: از ۶۹ همت تصویب شده برای طرح دارویار، حدود ۴۰ همت برای مبحث دارو و بقیه برای تجهیزات پزشکی و دیگر مسائل در نظر گرفته شده است. 

رئیس انجمن داروسازان تهران تاکید کرد: نقدینگی در زنجیره صنعت تولید و توزیع داروخانه‌ها کاهش پیدا کرده است که به دلیل همین کاهش نقدینگی، قرار بود یک بودجه مکمل به طرح دارویار اضافه شود تا مسائل و مشکلات موجود برطرف شود. 

وی ادامه داد: پرداخت مطالبات داروخانه‌ها در خصوص طرح دارویار از طریق صندوق‌های بیمه‌گر دچار مشکل شده و این پرداخت‌ها با تاخیر سه ماهه انجام خواهد شد. 

محبوبی همچنین گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد هماهنگی با بیمه سلامت در زمینه پرداخت مایه التفاوت شیرخشک‌ها انجام نشده و به همین دلیل پرداخت مطالبات از چابکی لازم برخوردار نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha