کد خبر 232109
۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰

در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

دلیل کمبود دارو مشخص شد/ پرداخت تنها ۱۹/۳ هزار میلیارد تومان از ۳۰ همت طرح دارویار!

دلیل کمبود دارو مشخص شد/ پرداخت تنها ۱۹/۳ هزار میلیارد تومان از ۳۰ همت طرح دارویار!

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: داروی آی وی آی جی در بازار موجود است؛ اما باید به‌صورت نقدی تسویه کنیم و عملا این کار از توان داروخانه‌ها خارج است.

بهمن صبور نایب رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به بدهی برخی از صندوق های بیمه گر به داروخانه ها اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه مصوب کرده است که با اجرای طرح دارویار ظرف مدت یک ماه پس از ارسال اسناد، مطالبات داروخانه ها باید پرداخت شود؛ اما این موضوع اجرا نمی شود و در ماه پنجم مطالبات داروخانه ها داده نشده است.

وی بیان کرد: یکی از علل کمبود دارو در کشور همین عدم پرداخت مطالبات است. اکنون برخی از اقلام دارویی موجود هستند؛ اما به دلیل این که داروخانه ها نمی توانند این اقلام را خریداری کنند٬ کسری دارو در بازار دیده می شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران بیان کرد: به عنوان مثال، داروی آی وی آی جی در بازار موجود است؛ اما باید به‌صورت نقدی تسویه کنیم و عملا این کار از توان داروخانه‌ها خارج است. صندوق‌ های بیمه‌گر مطالبات داروخانه ها را نداده‌اند و به تبع آن طلب شرکت‌های پخش دارو پرداخت نشده است.

صبور همچنین گفت: تا الان ۱۹/۳ هزار میلیارد تومان بابت طرح دارویار پرداخت شده که بر طبق قانون باید حدود ۳۰ همت تا اکنون پرداخت کرده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha