کد خبر 245241
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

عین اللهی اعلام کرد:

درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دستاورد بزرگ دولت سیزدهم

درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دستاورد بزرگ دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از درمان رایگان کودکان زیر هفت سال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، اظهار کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال باعث شده تا آنها خدمات مورد نیاز را در مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی به خوبی دریافت کنند.

وی ادامه داد: معتقدیم کودکان زمانی که بیماری‌های آنان در دوران کودکی درمان شود، امکان زندگی کردن تا ۷۰ سال پس از آن را خواهند داشت. در واقع این اقدام پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها با قابلیت درمان در این کودکان به شمار می‌رود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: زمانی که کودکی در سنین زیر هفت سال بیماری تنبلی چشم داشته باشد با درمان آن می‌توان از عمری هزینه‌های درمانی برای این کودک جلوگیری کرد زیرا اگر در این دوره درمان نشود دیگر نه تنها اصلاح نمی‌شود بلکه باید ۷۰ سال با تنبلی چشم زندگی کند.

وی تصریح کرد: درمان در همه بیماری‌ها به همین شیوه است و به عنوان نمونه در صورتی که کودکی با مشکلات در ناحیه گوش مواجه شود و اگر پیوند حلزون برای این کودک انجام نشود علاوه بر هزینه‌های سنگین درمانی، ۷۰ سال کرولال می‌شود.

عین‌اللهی افزود: بزرگترین و بهترین خبری که وزارت بهداشت در مجامع جهانی مطرح کرد و آن هم در شرایطی که در غزه کودکان کشته می‌شوند، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال است که همه خانواده‌ها باید از این فرصت برای درمان بیماری‌ها در کودکان خود استفاده کنند.

وی معتقد است: بسیاری از بیماری‌ها در سنین زیر هفت در کودکان خود را نمایان می‌کند بنابراین تشخیص و درمان آن در این بازه زمانی بسیار دارای اهمیت است به همین دلیل این موضوع در هیات دولت تصویب و از اول اسفند سال جاری در همه بیمارستان‌های دولتی این طرح اجرایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha