کد خبر 236507
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

وزیر بهداشت خبر داد:

درمان کودکان زیر 7 سال در بیمارستان‌ها رایگان شد/ فوت سالیانه 26 هزار نفر براثر بیماری‌های قلبی

درمان کودکان زیر 7 سال در بیمارستان‌ها رایگان شد/ فوت سالیانه 26 هزار نفر براثر بیماری‌های قلبی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از درمان رایگان کودکان زیر هفت سال بستری در بیمارستان‌های دولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به طرح غربابگری فشار خون و دیابت مردم اظهار کرد: در آخرین روز پویش ملی سلامت، غربالگری پرفشاری خون و دیابت به حدود ۴۶ میلیون نفر یعنی آمار ۷۲ درصدی جمعیت هدف رسید.

وی با بیان اینکه سلامت کودکان برای ما از اهمیت زیادی قائل برخوردار است، افزود: مرگ و میر مردم ایران عمدتا به دلیل بیماری های قلب و عروقی است و سالیانه ۲۶۰۰۰ نفر بر اثر این عارضه فوت می کنند. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بیش از ۸۰۰ هزار نفر نمی دانستند که مبتلا به بیماری فشار خون هستند و بیش از ۴۰۰ هزار نفر دیابت داشتند. در جمعیت هدف پویش ملی سلامت حدود ۱۰ میلیون نفر احتمال فشار خون بالا دارند. 

وی بیان کرد: این افراد نیاز به دارو ندارند و با رعایت برخی موارد که مهم‌ترین آن‌ها اصلاح تغذیه، کاهش مصرف نمک و انجام ورزش است، می‌توانند در آینده از ابتلای خود به پرفشاری خون و عوارض شدید آن پیشگیری کنند. میزان مشارکت زنان در پویش ملی سلامت حدود ۳۵ درصد بوده است.  

عین‌اللهی با بیان اینکه چاقی کودکان یکی از موضوعات نگران کننده کارشناسان است زیرا یکی از مشکلات زندگی در شهرها کم تحرکی است، از مصوبه شورای عالی بیمه سلامت برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی خبر داد.

وی تاکید کرد: تمام افراد شناسایی شده در پویش ملی سلامت چه آن‌ها که بیماری پرفشاری خون و دیابت شان قطعی تشخیص داده شده و چه آن‌هایی که در معرض خطر این دو بیماری قرار دارند، توسط مراقبان سلامت و پزشکان مورد ارزیابی مجدد  قرار می‌گیرند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: آمارها نشان می‌دهد که سبک زندگی و غربالگری فشار خون از ۷۰ هزار مرگ و میر می‌کاهد. غربالگری انجام شده سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha