کد خبر 245034
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

چطور در ایام نوروز به خدمات جوی سازمان هواشناسی دسترسی پیدا کنیم؟

چطور در ایام نوروز به خدمات جوی سازمان هواشناسی دسترسی پیدا کنیم؟

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور گفت: سازمان هواشناسی کشور برای ارتقای ایمنی سفرهای نوروز خدمات جوی را از بسترهای مختلف تلفن گویا، اینترنت، نرم افزارهای موبایل، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در دسترس عموم قرار داده است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ عبدالرسول حسن پور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از خدمات جوی جدید سازمان صدور پیش‌بینی‌های ۱۰ روزه است که به‌صورت روزانه در سایت سازمان به روزرسانی می‌شود و به‌صورت ملی و استانی در تمام ۳۱ استان کشور تولید و عرضه می‌شود.

وی افزود: نرم‌افزار موبایلی سازمان هواشناسی کشور با عنوان «آپ هواشناسی» به‌صورت رایگان در سایت سازمان هواشناسی و برخی فروشگاه‌های عرضه برنامه‌های موبایل مانند بازار عرضه شده است.

مدیرکل حوزه ریاست، امور بین‌الملل، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد ادامه داد: تلفن هواگوی ۱۳۴ و پورتال اطلاع رسانی سازمان هواشناسی کشور به آدرس irimo.ir نیز جدیدترین اطلاعات جوی و پیش‌بینی‌های هواشناسی کشور را ارائه می‌کنند همچنین کارشناسان هواشناسی سازمان در بخش‌های مختلف خبری صدا و سیما و رسانه‌ها گزارش‌های جوی این ایام را ارائه می‌کنند.

حسن پور اضافه کرد: ایستگاه‌های هواشناسی کشور نیز مانند گذشته در ایام نوروز نیز فعال هستند و خدمات جوی لازم را به بخش‌های هوانوردی، دریا نوردی، جاده ای و .... ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: از ۲۲ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه ایستگاه‌های هواشناسی فرودگاهی کشور در حالت آماده‌باش کامل هستند و همچون گذشته به صورت شبانه‌روزی خدمات جوی را به بخش هوانوردی و شرکت های هواپیمایی عرضه می‌کنند.

مدیرکل حوزه ریاست، امور بین‌الملل، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد در ادامه گفت: بخش قابل توجهی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور به‌صورت شبانه روزی فعال هستند و خدمات لازم را ارائه می‌کنند. اطلاعات این ایستگاه‌ها به‌صورت ساعتی و حتی هر نیم ساعت یک بار تولید و ارائه می‌شود تا کاربران بخش‌های مختلف از آنها بهره برداری کنند.

حسن پور خاطر نشان کرد: در واحدهای عملیاتی سازمان هواشناسی کشور نیز برای ایام نوروز فعالیت‌های ویژه ای تعریف شده تا فرایند خدمات‌رسانی به نحو مطلوب و شایسته انجام شود.

وی افزود: به‌طور کلی بدنه کارشناسی و مدیریتی واحدهای عملیاتی سازمان در ایام نوروز پای کار هستند تا کمک کنند مردم عزیز سفر ایمنی تجربه کنند.

 حسن پور در پایان توصیه کرد: مردم در جریان سفرهای نوروز حتما به پیش بینی‌های هواشناسی به ویژه هشدارهای جوی توجه کنند و برنامه ریزی های سفر خود را با این اطلاعات تنظیم کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha