کد خبر 245008
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در زنجان

پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در زنجان

 کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با ورود سامانه بارشی به استان از بعدازظهر دوشنبه شاهد بارش‌های رگباری،‌ رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در مناطق مختلف خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان افزود: آسمان اغلب مناطق استان در زمان حاضر قسمتی ابری است که گاهی به ویژه بعداز ظهر با ورزش باد همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای امروز بارندگی در استان پیش بینی نشده است، اظهار داشت:‌ فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان به خصوص مناطق کوهستانی شهرستانهای طارم و ماهنشان به شکل برف خواهد بود.

سلطانی یادآور شد: فعالیت این سامانه به تناوب تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان ادامه خواهد داشت و در مجموع بارندگی های قابل توجهی انتظار می رود که بر همین اساس هشدار هواشناسی رنگ زرد برای استان صادر شده است که احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه و مسیل ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه عمده بارش ها از فردا شب تا بعدازظهر سه شنبه روی خواهد داد، به هم استانی ها توصیه کرد: در این مدت با توجه به شروع سفرهای نوروزی و پایان سال، در کنار رودخانه ها و مسیل ها تردد و توقف و سفرهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی استان نکنند و به دلیل وقوع رعد و برق در ارتفاعات نیز حضور نیابند.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد ذکر کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی ۲ و ۱۴ درجه، ابهر ۲ و ۱۵، خرمدره صفر و ۱۵ درجه، آب‌بر هفت و ۲۴ درجه، قیدار ۲ و ۱۱ درجه، سلطانیه صفر و ۱۲ درجه و ماهنشان پنج و ۱۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha