کد خبر 249862
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲

وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد

وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان غالبا صاف است که از بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان افزود:‌ این شرایط جوی تا اواسط هفته جاری ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه تا اواسط هفته جاری بارندگی برای استان پیش بینی نشده است، یادآور شد: تا روز سه شنبه هفته جاری دمای هوا نیز به صورت تدریجی افزایش و از روز چهارشنبه تا آخر هفته دمای هوا در اغلب مناطق استان کاهش می یابد و هوا خنک خواهد شد.

سلطانی اظهار کرد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان چهار و ۲۵ درجه، ابهر چهار و ۲۵، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha