کد خبر 244936
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری خبر داد:

سازمان گردشگری شهر تهران سال آینده تاسیس می‌شود

سازمان گردشگری شهر تهران سال آینده تاسیس می‌شود

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری از ارسال لایحه تاسیس سازمان گردشگری شهر تهران به شورای شهر و بررسی و تصویب آن در ابتدای سال بعد خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محمد امین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که عصر امروز ۲۶ اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: تهران با امکان گردشگری طبیعی از کوهستان در شمال و در جوار کویر بودن در جنوبش امکانات زیادی برای گردشگری دارد اما عمدتا محل عبور گردشگران است و نه مقصد؛ دلیل آن هم این بوده که متولی اصلی نداشته است.

وی ادامه داد: از این رو ما سیاست گذاری و ریل گذاری را انجام دادیم؛ گردشگری با تفریحات و مراکز تفریحی گره خورده که از آن به زنجیره اینترتینمنت یاد می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: امکان ایجاد زنجیره اینترتینمت در مدیریت شهری وجود دارد چراکه از مراکز تفریحی تا خانه موزه ها در تهران موجود است که هر کدام ذیل یک سازمان و نهاد است.

وی افزود: در این راستا به دستور شهردار تهران شورای سیاست گذاری گردشگری به ریاست وی تشکیل و سپس شاخصه ها مشخص و در نهایت مقرر شد یک هلدینگ گردشگری بدون دگرگونی ایجاد شود و در نهایت تصمیم برآن شد که همان موضوع سازمان گردشگری که مصوبه شورا بود را پیگیری کنیم.

توکلی‌زاده در ادامه یادآور شد: در ابتدای سال آینده لایحه سازمان گردشگری شهر تهران در شورای شهر بررسی و تصویب می شود و این موضوع کمک بزرگی به وزارت میراث و گردشگری به ویژه در حوزه مالی خواهد بود.

وی در مورد برنامه‌های نوروزی شهر تهران هم گفت: بیش از ۵۰ کاروان شادی از میدان هفتم تیر دیروز راه افتاد و با استقبال مردم روبرو و ۱۰ محله گل طراحی شد و کاروان های سازمان ورزش و گردشگری و... در این کاروان نقش آفرینی کردند و در نهایت در میدان مرکزی پارک لاله افتتاحیه انجام شد.

پارک لاله محور برنامه های نوروزی امسال تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه هر منطقه تهران یک پارک محوری برای برگزاری برنامه‌های نوروزی داشته اما پارک لاله به عنوان پارک اصلی نوروزی است، خاطرنشان کرد: تورهای گردشگری در مناطق مختلف و البته برای همه اقشار از جمله معلولان خواهیم داشت.

تهران دوست داشتنی شعار نوروزی پایتخت

وی ادامه داد: کار مشترکی با وزارت میراث و گردشگری برای میزبانی افطار ساده در برنامه های نوروزی خواهیم داشت؛ شعار نوروزی تهران «دوست داشتنی» را برای نوروز امسال انتخاب کردیم که تهران به مقصد گردشگری تبدیل شود.

توکلی‌زاده همچنین گفت: سفره‌های هفت سین در پارک‌ها خواهیم داشت و گلکاری‌ها هم در حال انجام است.

برج میلاد جزو سه مرکز اصلی گردشگری تهران است

در ادامه این نشست، عباس حیدری مدیرعامل برج میلاد گفت: برج میلاد جزو سه مرکز اصلی گردشگری تهران است و بعد از کرونا هم در نوروز ۱۴۰۲ رکورد ۳۵۰ هزار نفر بازدید را از برج میلاد را داشتیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌ کنیم امسال هم این آمار افزایش یابد؛ برنامه‌های خاص نوروزی در برج میلاد خواهیم داشت، افزود: جشنواره نوروزی و ماه مبارک رمضان از ۲۹ اسفند تا ۱۰ فروردین یعنی تا قبل از لیالی قدر برگزار می شود؛ سرود و قرآن و برنامه‌های فرهنگی از ساعت ۱۱ صبح شروع تا نزدیک سحر ادامه دارد.

مدیرعامل برج میلاد با تاکید بر اینکه ساعت بازدید از برج میلاد در عید نوروز از ۹ صبح تا سه بامداد خواهد بود، تاکید کرد: در روز وفات حضرت خدیجه شب شعر مذهبی و در شب میلاد امام حسن(ع) برنامه های خاص فرهنگی از جمله نورافشانی خواهیم داشت.

حیدری همچنین گفت: کنسرت احسان یاسین به همراه داود کیم هم پنجم فروردین‌ماه در برج میلاد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha