کد خبر 244329
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

پوشش ۱۰۲ درصدی غربالگری سلامت در دانشگاه/ ثبت سه میلیون و ۷۰۰ هزار خدمت پاراکلینیکی در کشور

پوشش ۱۰۲ درصدی غربالگری سلامت در دانشگاه/ ثبت سه میلیون و ۷۰۰ هزار خدمت پاراکلینیکی در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ثبت سه میلیون و ۷۰۰ هزار خدمت پاراکلینیکی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: به رغم محدودیت منابع، اهتمام شما موجب شد نه‌تنها خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه بر زمین نماند، بلکه با حسن تدبیر اقدامات بی‌نظیری در کارنامه درخشان دانشگاه ثبت شد.

وی از راه‌اندازی ۱۰ مرکز سلامت روان اجتماعی، بسط و گسترش دیده‌وری سلامت و توسعه مراکز غربالگری روده بزرگ خبر داد و افزود: جریان خدمت‌رسانی به مردم با قوت بیشتر در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به اجرای فرایند بزرگ و ملی پوشش همگانی سلامت توسط تیم‌های بهداشتی دانشگاه اشاره کرد و توضیح داد: در برنامه پویش غربالگری دیابت و پرفشاری خون از مرز ۱۰۲ درصد غربالگری عبور کردیم به عبارتی در طرح ملی پوشش همگانی سلامت نه تنها به اهداف تعیین شده و پوشش حداکثری دست‌یافتیم بلکه با افتخار آمارها بیانگر این مهم هستند که از مرز هدف نیز خدمات فراتری ارائه داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت دو میلیون و ۵۱۰ هزارنفری، جمعیت هدف طرح پوشش ملی پوشش همگانی سلامت بود، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این طرح ضمن غربالگری جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۵۸۰ هزار نفر، خدمات شایسته‌ای ارائه داد.

زالی با بیان اینکه ۸۶۰ هزار مورد غربالگری توسط مرکز بهداشت شمال تهران و ۶۷۰ نمونه در مرکز بهداشت شرق در پویش ملی سلامت به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: ۳۱ هزار خدمت در حوزه پیشگیری و درمان هاری، شنوایی سنجی و غربالگری ۷۵ هزار کودک، ۸۵۰ هزار بسته خدمتی به زنان باردار تنها گوشه‌ای از خدمات پرافتخار حوزه بهداشت دانشگاه است؛ بدیهی است این جریان خدمت رسانی به مردم با قوت بیشتر در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی از راه‌اندازی ۱۰ مرکز سراج (مراکز سلامت روان اجتماعی جامعه‌نگر)، بسط و گسترش دیده‌وری سلامت و توسعه مراکز غربالگری روده بزرگ خبر داد و از تلاش‌های مدیران و همکاران حوزه بهداشت در تمامی بخش‌های شهری و روستایی دانشگاه قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه مراکز درمانی دانشگاه در تعطیلات نوروز نیز همانند سنوات قبل با قوت، خدمت با کیفیت به مردم را در دستور کار دارند، ادامه داد: معمولاً الگوهای بستری در روزهای پایانی سال تغییر خواهد کرد و بیمارانی که ماندگاری طولانی‌تری برای درمان در بیمارستان دارند، مهمانان بیمارستان در واپسین روزهای سال هستند.

وی از ثبت رکورد اشغال تخت در بیمارستان‌های دانشگاه (تا پایان آذر ۱۴۰۲) خبر داد و گفت: مجموع متوسط اشغال تخت بیمارستانی در ۹ ماه سال جاری ۷۷.۳ درصد ثبت شده است، در بخش‌های مراقبت ویژه با اضافه شدن تخت‌های اکسترا این عدد به ۱۱۰ می‌رسد.

زالی با بیان اشاره به ثبت ۱۵۴ هزار مورد جراحی ماژول، پذیرش و درمان یک میلیون مراجعه در اورژانس، عبور از مرز ۱۸۳ هزار مورد بستری تا پایان آذر ۱۴۰۲ توسط تیم درمانی دانشگاه، گفت: در ۹ ماهه اول سال، ثبت سه میلیون و ۷۰۰ هزار خدمت پاراکلینیکی در کشور و منطقه توسط دانشگاه بی‌نظیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha