کد خبر 244238
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

پنج محموله قاچاق چوب و زغال در باشت توقیف شد

پنج محموله قاچاق چوب و زغال در باشت توقیف شد

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: پنج محموله قاچاق چوب و زغال از سوی ماموران یگان حفاظت این شهرستان در ۲ هفته گذشته حین بازرسی توقیف شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، مهراب عبدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت افزود: این محموله ها از نوع محصولات جنگلی و باغی قاچاق بوده که در پنج دستگاه نیسان و خودرو سواری بارگیری شده بود، و پس از بررسی و اطمینان از قاچاق بودن آن با حکم قضایی این شهرستان توقیف شد.

وی بیان کرد: این محموله ها در حوزه خامی، بیدک، شلال دون،پشت کوه و پیچاب این شهرستان بارگیری شده بود و صاحبان آن قصد داشتند که آن را از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان به استان های همجوار منتقل کنند.

عبدی با بیان اینکه بیش از هشت تن محموله چوب قاچاق در این شهرستان کشف شد ابراز کرد: در این زمینه پنج متخلف شناسایی و پنج دستگاه خودرو توقیف و سه دستگاه اره برقی کشف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت افزود: پرونده ای در این زمینه برای متخلفان تشکیل و به منظور پیگیری به مراجع قضایی ارسال شد.

وی گفت: نیروهای حفاظتی منابع طبیعی این شهرستان با کنترل محصولات چوبی، زغال، هیزم و محصولات فرعی جنگلی و مرتع در صورتی که محموله از مجوز لازم برخوردار نباشد طبق

قانون قاچاق می باشد و برای متخلف پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

عبدی ادامه داد: منابع طبیعی با همکاری دستگاه قضا در شرایط مختلف می توانند نقش مهمی در حفاظت از عرصه های جنگلی داشته باشند.

وی تصریح کرد: قاچاق چوب به ازای هر کیلوگرم هیزم تر یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، هیزم خشک یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و هر کیلوگرم زغال نیز سه میلیون ریال جریمه می شوند.

عبدی از تلاش و همکاری دادستان،نیروهای انتظامی و تعزیرات حکومتی برای برخورد با متخلفان عرصه ملی این شهرستان قدردانی کرد.

سطح مراتع و جنگل های شهرستان باشت ۱۰۶ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتاری جنگل است.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم ترین گونه های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان بشمار می رود.

شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha