کد خبر 244042
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷

فضائلی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند موجب امیدآفرینی در جامعه باشد

اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند موجب امیدآفرینی در جامعه باشد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: بخشی از فعالیت‌هایی که در بنیاد شهید انجام می‌گیرد، این ظرفیت را دارد که به امیدافزایی در جامعه کمک کند.

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با حضور در غرفه حیات در نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا، ایثارگران و خانواده های آنها جزو بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور هستند.

وی ادامه داد: این سرمایه ها و درس های آنها تمام ناشدنی اند به شرطی که ما از میراث آنها و آنچه برای آن جانفشانی کردند، مراقبت کنیم. این عزیزان ممکن است زمانی از دست ما بروند؛ ولی می‌توانند برای ما همچنان روشنگری داشته باشند.

به گفته عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، هر کاری که برای این بخش از جامعه ما صورت بگیرد که در بخش‌های مختلف، آثارِ حرکات و برکاتشان نیز روشن است، طبیعتا کار بزرگی نیست و همیشه جا دارد که ما کارهای بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت های بسیار زیادی در جامعه ایثارگران کشور ما وجود دارد که شاید همه آنها در نمایشگاه مذکور ارائه نشده یا به عبارتی همه آن ظرفیت‌ها شاید شناسایی نشده است. چه بسا ظرفیت‌های بسیار بیشتری در بخش‌های مختلف وجود دارد؛ بنابراین لازم است ساز و کاری فراهم شود که مشخص شود، ظرفیت‌های بلااستفاده یا ناشناخته ای نداریم.

فضائلی در ادامه خاطرنشان کرد: برای این کار، ساز و کاری نیاز است که بنیاد شهید و امور ایثارگران می بایست این ساز و کار را داشته باشد؛ البته شاید در حال حاضر نیز این ساز و کار پیاده شده باشد تا معلوم باشد ظرفیت‌ها را شناسایی کرده‌اند. مراحل بعد طبیعتا بحث استفاده از آن ظرفیت هاست.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: نکته دوم بحث هم افزایی بین بخش های مختلف بنیاد شهید و زیرمجموعه های آن است زیرا مشخصا مشترکاتی بین بخش‌های مختلف نمایشگاه وجود دارد. بنابراین برای این هم افزایی باید ساز و کاری ایجاد شود تا مجموعه‌ها بتوانند از ظرفیت‌ها و توان یکدیگر استفاده کنند. مشخصا اجتماع این ظرفیت ها ضریب بیشتری به این هم افزایی خواهد داد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری افزود: برخی از این دستاوردها در بخش های مختلف صنعتی، پزشکی، کشاورزی و... قابل ارائه در سطح ملی است که طبیعتا برای ارائه آنها به جامعه بایستی اقداماتی صورت بگیرد چون این بخش‌ها، بخش‌هایی است در جامعه امید ایجاد می‌کند و ما به‌شدت نیازمند این مساله یعنی امیدافزایی در جامعه با توجه به حملات و تهاجم سنگینی که برای امیدسوزی در کشور ما دارد هستیم.

فضائلی همچنین گفت: بنابراین نیاز به اقداماتی که می تواند این امید را احیا یا تقویت کند به شدت احساس می‌شود و بخشی از فعالیت‌هایی که در بنیاد شهید انجام می‌گیرد، این ظرفیت را دارد که به امیدافزایی در جامعه کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha