کد خبر 243525
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

گزارش «حیات» از انتخاب قاضی دیدار استقلال - پرسپولیس؛

شانس کدام داور برای دربی بیشتر است؟

شانس کدام داور برای دربی بیشتر است؟

کمیته داوران اعلام کرده داور دربی پایتخت مشخص شده ولی هنوز نام آن اعلام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دربی پایتخت در دور برگشت فصل جاری روز 23 اسفند برگزار می شود و این بازی نیز مثل بازی دور رفت با سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) خواهد بود. یکی از علامت سوال‌های بزرگ و مهم پیش از هر دربی که برای رسانه‌ها و مخاطبان  فوتبال اهمیت بسزایی دارد، نام داوری است که قرار است این مسابقه را سوت بزند. داوری که هنوز کمیته داوران نام آن را اعلام نکرده است.

خداداد افشاریان صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت مهسا قربانی داور اتاق VAR در روز دربی خواهد بود اما از داور وسط نام نبرد و تنها به ذکر این مورد بسنده کرد که این داور انتخاب شده ولی هنوز نامی از او برده نخواهد شد. با توجه به اینکه در این دربی از سیستم کمک داور ویدیویی استفاده می‌شود، باید یکی از داورانی که مجوز استفاده از این تکنولوژی را دارند و دوره‌های مربوط به آن را سپری کردند قاضی دربی باشد.

در حال حاضر 4 داور در ایران هستند که چنین شرایطی را دارند، موعود بنیادی‌فر، وحید کاظمی، بیژن حیدری و پیام حیدری، در بین این نفرات موعود بنیادی‌فر دربی رفت را سوت زده و نامش از گزینه‌ها حذف می‌شود و وحید کاظمی، بیژن حیدری و پیام حیدری سه داور دیگری هستند که در ماه جاری برای شرکت در دوره VAR به کشور تاجیکستان سفر کردند و انتظار می رود لایسنس آنها تا پیش از دربی از سوی فیفا تایید شود.

در این بین، به جز وحید کاظمی، سه داور دیگر سابقه قضاوت دربی را در کارنامه داشته اند و گزینه انتخابی کمیته داوران هم یکی از این سه نفر خواهد بود.

از طرفی طبق آنچه در سال‌های اخیر دیده شده، معمولاً داوری که از سوی کمیته داوران به عنوان داور دربی برگزیده می‌شود، به احتمال قوی در هفته پیش رو مسابقه‌ای را قضاوت نمی‌کند. دلیل هم این است اگر داور برگزیده در هفته ماقبل دربی ناخواسته در بازی که سوت می‌زند، اشتباه کند حساسیت روی او از سوی دو تیم ایجاد می‌شود. بنابراین داوری که برای دربی انتخاب شده این هفته سوت نخواهد زد.

خبرهای رسیده از ساختمان سئول حاکی از آن است که داور دربی به احتمال قوی سید وحید کاظمی خواهد بود. باید منتظر ماند تا نام این داور به صورت رسمی از سوی کمیته داوران اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha