کد خبر 243278
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

رئیس دانشگاه الزهرا خبر داد:

تعیین زمین برای خوابگاه متاهل‌ها/ تحصیل 200 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه الزهرا

تعیین زمین برای خوابگاه متاهل‌ها/ تحصیل 200 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه الزهرا

رئیس دانشگاه الزهرا با بیان اینکه نقشه‌های خوابگاه متاهلی طراحی و زمین آن در نظر گرفته شده، از درخواست این دانشگاه از وزارت علوم برای برداشته شدن بار مالی تغذیه دانشجویی از دانشگاه‌ها خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا در نشست خبری اظهار کرد: بر اساس اسناد دستی بخشی از زمین های اطراف متعلق به ایران و تحت بهره بردار دانشگاه است و هیچ سندی مبنی بر مالکیت فردی وجود ندارد و بهره‌بردار زمین‌های اطراف دانشگاه الزهرا است و این زمین‌ها متعلق به هزاران دانشجو است و متصرفان باید از ملک دانشگاه خارج شوند.

وی با بیان اینکه برای احداث مجتمع آزمایشگاهی گود برداری شده و اسفندماه سال گرشته کلنگ این پروژه بر زمین زده شده است، تاکید کرد: دانشگاه الزهرا با کمبود نقدینگی روبه‌رو بوده و باید در این شرایط مدیریت منابع انجام شود و دانشگاه الزهرا هم دچار کسری بودجه است. 

رئیس دانشگاه الزهرا ادامه داد: رسیدن به مرجعیت علمی در حوزه زن و خانواده یکی از اهداف دانشگاه الزهرا است و یکسری از سر فصل ها مورد بازنگری خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در دوران تحصیل علاه بر مهارت‌های تحصیلی، تخصص‌های دیگری فرا می‌گیرند، اضافه کرد: سقف بودجه پژوهش حدود ۱۵ درصد از بودجه کل دانشگاه است. 

ناظم بکایی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ دانشجوی بین‌المللی از کشورهایی مانند هند، نیجریه، افغانستان و ... در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، یادآور شد: نقشه‌های خوابگاه متاهلی طراحی و زمین آن در نظر گرفته شده است.  فعلا ساختمان در پنج طبقه در نظر گرفته شده است. امیدواریم بودجه این پروژه برای سال آینده مصوب شود.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در سال‌جاری ۲۰ عضو هیات علمی جذب کرده و درخواست پذیرش ۲۰ عضو دیگر برای سال آینده داده شده است.

رئیس دانشگاه الزهرا با تاکید بر اینکه از وزارت علوم درخواست کرده تا بار مالی تغذیه دانشجویی را از دانشگاه‌ها بردارند تا کسری بودجه در مراکز آموزش عالی بر طرف شود، گفت: بخش اعظم مقالات چاپ شده به زبان فارسی است. سه استاد این دانشگاه جز دانشمندان یک درصد دنیا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha