کد خبر 141416
۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

مشاور امور ایثارگران دانشگاه آزاد در گفت و گو با حیات:

تخفیف شهریه فرزندان جانباز زیر 25 درصد نیازمند تامین مالی است

تخفیف شهریه  فرزندان جانباز زیر 25 درصد نیازمند تامین مالی است

حیات: مشاور امور ایثارگران دانشگاه آزاد با اعلام این که فرزندان جانبازان زیر 25 درصد که از دریافت تخفیف 30 درصدی شهریه دانشگاه ها محروم مانده اند گفت: اجرای این قانون نیازمند تامین مالی از سوی دولت است.

حسین نصیرزاده در گفت و گو با پایگاه خبری حیات به نحوه دریافت شهریه از فرزندان ایثارگران اشاره کرد و گفت: دریافت شهریه فرزندان ایثارگران به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول متعلق به فرزندان جانبازان بالای 25 درصد است که فرزندان این عزیزان بدون پرداخت هیچ گونه شهریه ای می توانند در دانشگاه های شهریه بگیر ادامه تحصیل بدهند. در همین رابطه دانشگاه آزاد هم همانند سایر دانشگاه ها شهریه این دانشجویان را از اداره مالی و ذیحسابی بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می کند.

نصیر زاده با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه بیان کرد: طبق قوانین ایثارگری برنامه ششم توسعه، فرزندان جانبازان زیر 25 درصد  می توانند از تخفیف 30 درصدی در پرداخت شهریه برخوردار شوند. 

وی ادامه داد: عموما دانشجویانی که فرزند جانبازان 25 درصد هستند برای دریافت تخفیف 30 درصدی به مراجعه می کنند، اما از آنجایی که دانشگاه آزاد هنوز هیچ گونه ابلاغیه ای این تخفیف دریافت نکرده است به همین خاطر نمی توانیم اقدام خاصی را برای این عزیزان انجام دهیم.

نصیرزاده با بیان آنکه ارائه تخفیف شهریه دانشجویی فرزندان ایثارگر نیازمند تامین اعتبار در لایحه بودجه سالیانه است گفت: برای آنکه دانشگاه ها بتوانند تخفیف شهریه دانشجویی خانواده ایثارگران را لحاظ کنند باید این مبلغ در بودجه سالیانه از سوی مجلس تصویب شود. از آنجایی که در بودجه سال 97 مبلغی برای این منظور اعلام نشده بود به همین خاطر ما از ارائه خدمات تخفیف برای این عزیزان محروم بودیم.

وی در پایان افزود: با وجود این بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال آن است که بتواند در بودجه سال آینده سهمی را برای تخفیف شهریه دانشجویی خانواده جنبازان زیر 25 درصد دریافت کند که امیدواریم این تلاش ها به نتیجه برسد.

برچسب‌ها