کد خبر 242305
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

دستگیری قاچاقچیان چوب در شاهرود

دستگیری قاچاقچیان چوب در شاهرود

 رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از دستگیری قاچاقچی‌های چوب در ۱۲۰ کیلومتری شاهرود خبر داد و گفت: نیسان حاوی چوب قاچاق در منطقه کشف شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد رضا کشاورزیان،  رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه گشت‌های مستمر در حوزه‌های استحفاظی شهرستان انجام می‌شود، ابراز داشت: حسب این امر مناطق قندلیک، چاه جام و چاه باقر و دوزخی تحت نظر قرار گرفتند.

وی ضمن بیان اینکه نیروهای گشت سیار حفاظتی در ۱۲۰ کیلومتری شاهرود موفق به شناسایی قاچاقچیان تاغ شدند، افزود: متخلفان قصد درگیری و فرار داشتند که با هوشیاری مأموران زمین گیر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه خودرو نیسان حاوی چوب تاغ شناسایی و توقیف شد، ابراز داشت: یک موتورسیکلت نیز از متخلفان کشف شد که به پاسگاه انتظامی طرود انتقال یافت.

کشاورزیان ضمن بیان اینکه در مناطق تاغ زارهای طرود و بی ارجمند پایش های لازم انجام می‌شود، تصریح کرد: هدف از این اقدام حفظ و حراست از منابع ارزشمند تاغ و جلوگیری از قاچاق آنها است.

وی افزود: با توجه به نقش اکولوژیک تاغ در حفظ خاک و پیشگیری از غبار لذا از مردم ساکن این مناطق نیز درخواست داریم که به حفظ این گونه ارزشمند کمک کرده و اجازه قطع این درختان را ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha