کد خبر 241873
۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

ناگفته‌های فرهاد بشارتی از «دنیای شیرین دریا»/ نیاز مبرم به ساخت آثار خوب کودک و نوجوان

ناگفته‌های فرهاد بشارتی از «دنیای شیرین دریا»/ نیاز مبرم به ساخت آثار خوب کودک و نوجوان

بازیگر سینما و تلویزیون گفت:در «دنیای شیرین دریا» ۶ ماهی که ما بر سر کار بودیم کنار یکدیگر مانند یک خانواده کار می‌کردیم و از باور ما مردم نیز به این باور رسیده بودند. در دنیای شیرین دریا مرحوم پوپک گلدره نیز کنار ما بود که خیلی زود از میان ما رفت.

فرهاد بشارتی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره راز ماندگاری سریال «دنیای شیرین دریا» و سریالهایی مانند آن گفت: در دنیای شیرین دریا ۶ ماهی که ما بر سر کار بودیم کنار یکدیگر مانند یک خانواده کار می‌کردیم و از باور ما مردم نیز به این باور رسیده بودند. در دنیای شیرین دریا مرحوم پوپک گلدره نیز کنار ما بود. او بازیگر جوان با استعدادی بود که می‌توانست سالهای سال در تلویزیون و سینما کار کند و بدرخشد اما متاسفانه بر اثر یک تصادف از میان ما رفت.

در واقع باید بگویم گروهی بینظیر در این سریال همکار ما بود و خیلی از چهره ها برای بار اول مطرح می‌شدند. این موضوع نیز گفتنی است که بسیاری از موضوعات از دل همان روستا برخاسته بود چون نویسنده خودش آنجا زندگی و تحقیق کرده بود و مشکلات آن روستا و نوجوانان را می دانست و این موضوع باعث شده بود کار بسیار جذاب شود.

وی ادامه داد: در آن زمان شبکه های تلویزیونی کم بود و این حجم از دسترسی به رسانه وجود نداشت و پس از آن با برقراری ارتباطات بیشتر و دسترسی به رسانه ها، تغذیه فکری دادن به کودکان و نوجوانان سخت‌تر شد. چراکه باید بر اساس علم روز دنیا با آنان ارتباط برقرار کرد. اگر ما می‌خواهیم برای نسل جدید به تولید آثار بپردازیم، باید مسایل و مشکلات آنان را ریشه یابی کرده و سلیقه های آنان را بشناسیم و در حال حاضر دنیای تلویزیون و سینما به ساخت آثار جدید در حوزه کودک و نوجوان نیاز دارد.

بشارتی اظهار کرد : «محله گل و بلبل» دو سال است که به دلیل کمبود بودجه ساخته نمیشود، ما همیشه سعی می‌کردیم مسایل جدید را مطرح کنیم و قدمی بالاتر برویم. در یکسال اخیر کارهای زیادی انجام داده ام اما در نوبت پخش است.

وی گفت: برای سال جدید در شبکه نمایش خانگی دو سریال بازی کرده ام و همچنین دو سریال تلویزیونی با نام «تو هم مثل من» با کارگردانی آقای درخشانی کار شده است که برای نوروز ۱۴۰۳ در ۱۸ قسمت به تلویزیون می آید. این کار به معضلات اجتماعی می پردازد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha