کد خبر 167279
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

فرهاد بشارتی در گفتگو با «حیات»:

نقش تاثیرگذار جشنواره ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

نقش تاثیرگذار جشنواره ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

بازیگر تلویزیون گفت: برگزاری جشنواره‌های تئاتر حرکت خوبی است که می‌تواند در زمینه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگسازی لازم را صورت دهد.

 فرهاد بشارتی بازیگر تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات  با اشاره به جشنواره های تئاتر ایثار گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران چند سالی است که جشنواره‌های تئاتر ایثار را برگزار می کند و من هم در دوره‌ای داور این جشنواره بودم. قرار است چند روز دیگر جشنواره کودک ایثار برگزار شود و نمایش‌هایی که در قالب ایثار و شهادت هستند در این جشنواره شرکت کردند.  

وی در ادامه افزود: فکر می‌کنم برگزاری این جشنواره‌ها حرکت خوبی است و می‌تواند در زمینه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگسازی لازم را صورت دهد.

بازیگر تلویزیون اظهار کرد: چند سالی است که از جنگ گذشته و این فرهنگ شاید به فراموشی سپرده شود. برگزاری رویدادهایی مانند تئاتر ایثار، باعث بازآفرینی اتفاقات آن زمان می‌شود و پیشکسوتان می‌توانند نسل جدید و آینده را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنند.

بشارتی گفت: ما در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تا جایی که می توانیم در زمینه فرهنگی، تئاتر و سینما و تلویزیون تلاش خواهیم کرد.

بازیگر تلویزیون افزود: نسل عوض شده است و خیلی از جوانها شاید شهدا را نشناسند؛ اما ساخت فیلمهایی درباره شهدا، درس و آموزش است که این افراد بتوانند این فرهنگ را به نسل آینده خود منتقل کنند و وسیله ای است که  شهدا به فراموشی سپرده نشوند. 

برچسب‌ها