کد خبر 241718
۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰

ثبت پرونده‌ قضایی برای تخلفات انتخاباتی چند کاندیدا در اردبیل

ثبت پرونده‌ قضایی برای تخلفات انتخاباتی چند کاندیدا در اردبیل

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان اردبیل گفت: چند پرونده قضایی در خصوص اقدامات برخی از نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات غیرقانونی در استان اردبیل تشکیل و ثبت شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مرتضی طاهری فرد معاون دادستان‌ مرکز استان اردبیل در خصوص الصاق تصاویر تبلیغاتی در اماکن و فضای عمومی و خصوصی و اموال دولتی اظهار داشت: هرچند نسبت به سنوات گذشته اقدامات عوامل اجرایی حساب شده‌تر صورت گرفته، اما تا شرایط مطلوب فاصله وجود دارد.

 معاون دادستان اردبیل با اعلام اینکه کلیه فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط با انتخابات از سوی دادستانی تحت رصد می باشد، افزود: در پی وصول گزارشات و شکایات، نسبت به چند نفر از نامزدین که با الصاق غیر قانونی تصاویر اقدام به تخریب اموال عمومی کرده بودند، پرونده قضایی تشکیل گردید و بررسی‌ها آغاز شده است.

 وی با اشاره به هشدارهای قبلی دادستانی درخصوص صلاحیت‌ نهایی نامزدها، تاکید کرد: تایید صلاحیت اولیه می‌تواند با مواردی چون جرایم و تخلفات هواداران در ایام تبلیغات مورد تجدید نظر قرار گرفته، منجر به رد صلاحیت نهایی نامزد شود.

 طاهری فرد ادامه داد: رعایت الزامات انتخابات مورد تاکید دادستانی بوده، با افراد متخلف که نظم و قاعده تبلیغات صحیح را بر هم می‌زنند برخورد جدی انجام خواهد شد.

 معاون دادستان مرکز استان افزود: اکیپ نظارتی دادسرا در سطح شهر فعال است و با اعمال نظارت مستقیم، برخوردهای میدانی لازم نیز با متخلفین انجام می‌پذیرد.

 طاهری‌فرد نماینده تام‌الاختیار رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان اردبیل در انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکری به اصحاب رسانه تاکید کرد: اصحاب رسانه از تشویش اذهان مردم و هرگونه بزرگنمایی و سیاه‌نمایی‌هایی که دور از اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای است، پرهیز نمایند.

طاهری‌فرد ادامه داد: فعالان رسانه‌ای در صورت مواجهه با تخلفات انتخاباتی به جای تخریب دستگاه‌ها و اشخاص در فضای مجازی با انعکاس موضوع به مراجع قانونی و نیز تولید محتوای متناسب در جهت ارتقای آگاهی‌های عمومی نقش خود را در خصوص رویداد سرنوشت‌ساز انتخابات ایفا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha