کد خبر 241365
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

قناعتی با حضور در غرفه «حیات» خبر داد؛

تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت در ایران کم است/ نبود زیر ساخت‌های لازم برای افزایش ظرفیت پزشکی

تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت در ایران کم است/ نبود زیر ساخت‌های لازم برای افزایش ظرفیت پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت در ایران، گفت: راه حل رفع این مساله در این شرایط استفاده بهینه از تخت‌های بیمارستانی است.

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در غرفه حیات، در نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: براساس استانداردهای دنیا باید ۵ تخت به ازای  هر ۱۰۰۰ نفر باشد که در کشور ما این آمار بیش از دو تخت برای هر ۱۰۰۰ نفر است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد تخت نسبت به جمعیت در ایران کم است و راه حل رفع این مسئله در این شرایط استفاده بهینه از تخت‌های بیمارستانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: با افزایش ارائه خدمات  درمان سرپایی و کاهش مدت زمان بستری، تا حد زیادی کمبود تخت جبران خواهد شد. به طور کلی با افزایش جابجایی بیماران تا حد زیادی مشکل کمبود تخت را کاهش خواهیم داد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیر ساخت های لازم برای افزایش ظرفیت پزشکی مناسب نیست و به نوعی ما در این بخش در حال ورشکستگی آموزشی هستیم، ادامه داد:  اکنون تعداد تخت های آموزشی و اساتید و زیرساخت‌های آموزشی ما متناسب با این تعداد دانشجو و افزایش ظرفیت نیست.

قناعتی همچنین گفت: در ابتدای این دولت ما ۱۵ میلیارد تومان پول غذای دانشجویان را پرداخت می کردیم که الان این رقم  به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha