کد خبر 241122
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

رئیس سازمان ثبت‌ احوال خبر داد:

سامانه هدا تحولی اساسی در حوزه احراز هویت است/ صدور تمام الکترونیکی شناسنامه نوزادان

سامانه هدا تحولی اساسی در حوزه احراز هویت است/ صدور تمام الکترونیکی شناسنامه نوزادان

رئیس سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: امروز با به بهره‌برداری رسیدن سامانه هدا فصل جدیدی در حوزه احراز هویت آغاز خواهد شد؛ چرا که این سامانه جایگزین همه سامانه‌های مربوط به احراز هویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، آئین رونمایی و بهره‌برداری از سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان (هدا)، طرح ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه نوزاد و طرح متمرکزسازی چاپ و صدور شناسنامه صبح امروز با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور و محمدامین آقامیری، رئیس مرکزملی فضای مجازی، صبح امروز در سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد.

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیرمقدم و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: خدا را شاکریم که توانستیم در این ایام مبارک از چند طرح مهم رونمایی کنیم و از این رو باید از همه همکارانمان در سراسر کشور و به‌ویژه خدمتگزاران مردم در مرکز ملی فضای مجازی مراتب تقدیر و تشکر را به جا آوریم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: چشم‌انداز سازمان ثبت احوال تحقق یک سازمان هوشمند است و طی دو سال گذشته طرح‌های جدی‌ای را برای تحقق این چشم انداز به نتیجه رسانده‌ایم. امروز با به بهره‌برداری رسیدن سامانه هدا فصل جدیدی در حوزه احراز هویت آغاز خواهد شد؛ چرا که این سامانه جایگزین همه سامانه‌های مربوط به احراز هویت خواهد شد.

وی افزود: در حوزه شناسنامه یکی از مشکلاتی که داشتیم این بود که کلیه شناسنامه‌های قدیمی تعویض نشده‌ بود. با طرح متمرکز سازی صدور شناسنامه‌ها که انروز به بهره‌برداری رسید آثار بسیار خوبی خواهد داشت و مقدمه‌ای خواهد بود برای تعویض همه‌ی حدود ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویسی که اکنون در سراسر کشور داریم و مضرات بسیاری همچون جعل و سواستفاده از این شناسنامه‌ها برطرف خواهد شد

کارگر در پایان اضافه کرد: در موضوع صدور هوشمند شناسنامه نوزاد، مقدماتی لازم بود که می‌بایست انجام می‌شد، اولین قدم در این زمینه صدور گواهی ولادت به صورت الکترونیکی بود. از این پس صدور شناسنامه نوزادان به صورت تماما الکترونیکی و بدون نیاز به حضور پدر، صرفا با مراجعه به سامانه تعاملی ثبت‌احوال کشور انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha