کد خبر 241145
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

رئیس مرکز ملی فضای مجازی مطرح کرد؛

حفظ حریم خصوصی یک ضرورت در تحول دیجیتال است

حفظ حریم خصوصی یک ضرورت در تحول دیجیتال است

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: هرچقدر که کاربردهای متنوع فضای مجازی توسعه و گسترش یابد موضوع حفظ حریم خصوصی مردم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، آئین رونمایی و بهره‌برداری از سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان (هدا)، طرح ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه نوزاد و طرح متمرکزسازی چاپ و صدور شناسنامه صبح امروز با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور و محمدامین آقامیری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، صبح امروز در سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد.

محمد مهدی آقامیری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در ابتدای سخنان خود در این مراسم ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه به حضار گفت: هر چقدر که کاربردهای متنوع فضای مجازی توسعه و گسترش پیدا می‌کند موضوع حفظ حریم خصوصی مردم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: در گذشته که خدمات مرتبط با حوزه اطلاعات به صورت حضوری و فیزیکی انجام می‌شد نگرانی زیادی درباره نقض حریم خصوصی مردم وجود نداشت، اما هرچه حوزه فضای مجازی توسعه پیدا می‌کند، ما برای اینکه بتوانیم آرامش و امنیت داده‌های مردم را در فضای مجازی حفظ کنیم به توسعه ابزارها و سامانه‌های متعددی نیاز داریم که بتواند از این حریم پاسداری کند.

وی افزود: موضوع سامانه هویت دیجیتال ایرانیان (هدا) اولین‌ و یکی از مهم‌تریم گام‌ها در سند نظام هویت معتبر است ان‌شالله که به کمک همکاران عزیزمان در سازمان ثبت‌احوال کشور بتوانیم با تجهیز این سامانه و برداشتن گام‌های بعدی به سطح از حفظ حریم خصوصی مردم برسیم.

آقامیری در پایان سخنان خود ضمن به آوردن مراتب تقدیر و تشکر از همکاران سازمان ثبت‌احوال کشور ابراز امیدواری کرد که با به بهره‌برداری رسیدن این سامانه گام مهمی در جهت حفظ حریم خصوصی مردم برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha