کد خبر 241076
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

حسینی‌یکتا در غرفه «حیات» مطرح کرد؛

ضرورت به رسمیت شناختن داروخانه‌های سلامت‌کده/ دخالت در امور درمان عطاری‌ها تخلف است

ضرورت به رسمیت شناختن داروخانه‌های سلامت‌کده/ دخالت در امور درمان عطاری‌ها تخلف است

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ضرورت به رسمیت شناختن داروخانه‌های سلامت‌کده‌ها خبر داد.

نفیسه حسینی‌یکتا مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در غرفه حیات در نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: در جلسه با سازمان غذا و دارو مقرر شده که داروخانه‌های طب سنتی و طبیعی در سلامت‌کده‌ها به رسمیت شناخته شود و استفاده از ظرفیت داروخانه‌های موجود برای ارائه فرآورده‌های طبیعی و سنتی انجام شود. 

وی در ادامه بیان کرد: عطاری ها مجوز فروش گیاهان دارویی را دارند و در این خصوص تکلیف آنها کاملا مشخص شده و دخالت آنها در امر درمان تخلف محسوب می‌شود. 

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تاکید کرد: داروخانه فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی مرکزی هستند که فرآورده‌های طب سنتی و طبیعی را ارائه کنند و استفاده از ظرفیت داروخانه‌ها در دستور کار مشترک دفتر طب ایرانی و سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون بیش از 5 هزار  فرآورده های طبیعی و بیش از دو هزار  فرآورده های سنتی مجوز ارائه به مردم از سازمان غذا و دارو دریافت کرده است.   

حسینی‌یکتا همچنین گفت: سلامتکده ها مراکز تخصصی ارائه دهنده طب سنتی هستند و بیش از 45 سلامتکده طب سنتی در سراسر کشور داریم و برنامه ریزی برای گسترش سلامتکده ها در سطح کشور انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha