کد خبر 240589
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴

امسال بخرید، سال بعد پرداخت کنید!

جزئیات وام عید تا عید وزارت صمت

جزئیات وام عید تا عید وزارت صمت

۲ هزار همت تسهیلات اعتباری برای طرح «عید تا عید» ازسوی وزارت صمت به اصناف شرکت‌کننده تعلق گرفته و مردم و کارمندان دولت می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را به‌صورت اعتباری تا سقف ۲۰ میلیون تومان از واحدهای صنفی و نمایشگاه‌ها خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ در جشنواره «عید تا عید» مردم خرید خود را در شب عید بدون دغدغه، با تخفیف و به‌صورت «پرداخت مدت‌دار» انجام می ­دهند.

برای خرید به اصناف منتخب مراجعه کنید

جشنواره عید تا عید توسط «اتاق اصناف ایران» و با نظارت وزارت صمت برای ایام پایانی امسال برگزار می­ شود.

در این جشنواره «اصناف منتخب» به مردم «اعتبار خرید» می­ دهند، یعنی مردم خرید خود را در شب عید بدون دغدغه، با تخفیف و به‌صورت «پرداخت مدت‌دار» انجام می ­دهند که بدون سود و بدون نیاز به ضامن است و پس از عید فطر در اوایل اردیبهشت پرداخت می­ کنند.

چه کسانی مشمول این طرح هستند؟

مبنای این طرح صرفاً اعتبارسنجی بانکی است؛ یعنی کسانی که چک برگشتی یا قسط معوق ندارند و کارکنان دولت یا شرکت­ های بزرگ نیز که گواهی کسر از حقوق داشته باشند، می ­توانند از این اعتبار شب عید استفاده کنند.

چقدر اعتبار برای این طرح اختصاص داده شد؟

طرح «عید تا عید» در مرحله اول با اتکا به تأمین مالی خود اصناف منتخب است که حاضر هستند بهای کالا را از مردم مدت­ دار بگیرند.

در مرحله بعدی بانک­ ها وارد شده ­اند و با کمترین سود ممکن کمک می ­کنند.

مردم به کجا مراجعه کنند؟

مردم برای خرید کالا در قالب جشنواره «عید تا عید» کافی‌ است برای درخواست، به سایت عیدتاعید به آدرس https://eidtaeid.ir/ مراجعه کنند تا راهنمایی شوند.

چه تعداد فروشگاه تاکنون به جشنواره «عید تا عید» پیوسته اند؟

 تاکنون نزدیک به ۲۲ هزار متقاضی «فروش فوق‌العاده» ثبت‌نام کرده­ اند که بیشتر فروشگاه‌ها، مرتبط با اقلام شب عید از جمله لباس و کیف و کفش و آجیل و سایر مواد غذایی و لوازم خانگی هستند.

خرید مدت دار منجر به تورم می شود؟

این طرح علاوه بر اینکه منجر به تورم نمی شود، به مهار تورم نیز کمک می­ کند زیرا اولاً روی این فروشگاه ­ها و نمایشگاه ­ها ازسوی وزارت صمت نظارت می شود و ثانیاً بخش عمده تسهیلات بانکی مرسوم، با پدیده انحراف منابع به سمت بازارهای غیرمولد و سفته بازی روانه می شوند؛ ولی در این طرح، نقدینگی مستقیما به هزینه های معیشتی مردم کمک می‌کند و وارد زنجیره تولید می­ شود. بنابراین این اعتبار، باعث افزایش قیمت تمام شده مصرف کننده و در نتیجه تورم نمی‌شود.

چه کالاهایی عرضه می‌شوند؟

تقریبا همه اصناف دارای پروانه کسب می‌توانند در طرح عید تا عید شرکت کنند و طبق وعده وزیر صمت، هر واحد صنفی که در این طرح حضور فعال‌تری داشته باشد، در آینده مورد حمایت وزارت صمت قرار خواهد گرفت و برای دریافت تسهیلات در اولویت خواهد بود. نکته قابل توجه آن است که همه فروشگاه‌هایی که در طرح ثبت‌نام می‌کنند موظف به ارائه کالاهای خود به‌صورت اعتباری هستند.

در این طرح، قرار است اصناف با سود کمتر و البته تخفیف کالاهای خود را عرضه کنند. بر این اساس، انواع مختلف پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کتاب و لوازم اداری، کیف و کفش، وسایل ورزشی، وسایل خانه و آشپزخانه، مبلمان، لوازم دیجیتال، طلا، آجیل و خشکبار و اجناس سوپرمارکتی و غیره در سایت عید تا عید لیست شده است و متقاضیان می‌توانند از میان لیست اصناف موجود از آنها خرید کنند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha