کد خبر 240538
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

بارش شدید باران در کرمانشاه/ ۳۵ خودروی گرفتار در آب رهاسازی شد

بارش شدید باران در کرمانشاه/ ۳۵ خودروی گرفتار در آب رهاسازی شد

به دنبال ورود سامانه بارشی به استان و هشدار سطح قرمز هواشناسی، مناطق مختلف استان از روز گذشته شاهد بارش باران و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط بوده است.

به گزارش گروه استانی حیات، به دنبال ورود سامانه بارشی به استان و هشدار سطح قرمز هواشناسی، مناطق مختلف استان از روز گذشته شاهد بارش باران و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط بوده است.

غلامرضا رضایی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: از زمان شروع موج بارندگی روز گذشته تاکنون 21 مورد آبگرفتگی منازل و اماکن داشتیم و 35 دستگاه خودروی گرفتار را از آب بیرون کشیدیم.

وی افزود: بیشترین درگیری ترافیکی در چهار راه زمزم و 2 منطقه کمربندی غربی شامل تقاطع پل چقا میرزا و تقاطع پل الهیه بود، مشکل پل الهیه حل شده و مورد دوم نیز در حال رفع شدن است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی در حال پوشش دهی شهر هستند، کارگران خدمات شهری، نیروهای شهرداری مناطق و آتش نشانی برای رفع مشکلات در حال کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: 57 دستگاه خودرو در یازده ایستگاه در آتش نشانی در حال فعالیت هستند و با توجه به شرایط کنونی به این تعداد افراد اضافه شده است.

رفع آبگرفتگی تمامی معابر در کرمانشاه در حال انجام است

برومند نامداری معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه نیز اظهار داشت: با توجه به اعلام هشدار قرمز بارندگی در کرمانشاه و تشدید آن از ساعت سه بامداد، تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و از ساعت 19 شب گذشته دستگاه‌های مرتبط آمادگی لازم را برای شرایط کنونی داشتند، حدود 650 نفر در وضعیت آماده باش بودند.

وی افزود: شریان‌های اصلی شهر برای تردد خودروها در شهر کرمانشاه باز است، تعدادی معبر وجود دارد که با توجه به آبگرفتگی برخی معابر مانند زمزم فعلا معبر بسته شده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: از ساعت سه بامداد با تشدید بارندگی دستگاه‌ها حضور پررنگ‌تری داشتند، از مردم درخواست داریم در صورت تشدید بارندگی و آبگرفتگی قدری صبر کنند و تا زمان کمتر شدن حجم آب تردد کمتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: بیش از یک هفته آماده باش بودیم و لایروبی‌ها را از تابستان انجام داده‌ایم، در طول این مدت شهرداران مناطق، معاونان شهرداران و دستگاه‌های خدمات شهری پای کار بودند.

نامداری خاطرنشان کرد: با توجه به هشدار هواشناسی اعلام شده که فقط مختص کرمانشاه نبوده و به 31 استان اعلام شده و پیش بینی شده که یکصد میلی متر بارش داشته باشیم، ما آمادگی کامل را با تجهیزات و ماشین‌آلات کافی داریم.

وی عنوان کرد: معابری که آبگرفتگی آنها شناسایی شده شامل زیرگذر شهدا، میدان امام حسین (ع) و زیر پل شهید سلیمانی بوده که برای آن‌ها با هماهنگی آتش نشانی هم نیرو مستقر شده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: معبر زمزم به دلیل حجم زیاد آب دچار آبگرفتگی است و آبگرفتگی چهار راه سیلو کاملا برطرف شده است، آبگرفتگی زیر پل سنگر نیز تا ساعات آینده برطرف می‌شود.

وی افزود: شهروندان می‌توانند با شماره 137 تماس گرفته و در صورت مشاهده آبگرفتگی معابر آن را به همکاران اعلام کنند، برخی منازل نیز ممکن است به دلیل شیب منطقه دچار آبگرفتگی شده باشند که آتش نشانی مشکل آنها را رفع خواهد کرد.

رانندگان احتیاط کنند

سرهنگ محمد حیدری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه در گفت‌وگویی، با اشاره به آغاز بارش‌های گسترده ای که از شب گذشته در همه نقاط کرمانشاه آغاز شده است اظهار داشت: این بارش‌ها سبب لغزندگی معابر درون شهری شده و همین موضوع می‌طلبد رانندگان احتیاط بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به استقرار سامانه بارشی و بارش نزولات آسمانی معابر شهرهای استان لغزنده و دچار آبگرفتگی هستند که رانندگی در این شرایط خصوصاً ساعات شب نیازمند دقت و احتیاط بیشتری است.

حیدری گفت: وجود لایه‌ای از آب بر سطح معابر باعث لغزندگی و کاهش ضریب ایمنی سیستم ترمز و کاهش اصطکاک بین لاستیک‌ها و سطح راه می‌شود که رانندگان باید باسرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی افزود: رعایت فاصله طولی و اطمینان از سالم بودن سیستم تهویه خودروها و برف پاکن خودرو و غیره را از الزامات رانندگی در شرایط بارندگی عنوان کرد و از رانندگان خواست که مقررات راهنمایی و رانندگی در شرایط بارندگی را رعایت نمایند.

سرهنگ عبدالحسین زارع رئیس پلیس راه استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: بارش باران موجب لغزندگی راه ها و کندی حرکت شده و رانندگانی که اضطرار بر انجام سفر دارند ، باید ملاحظات ایمنی را رعایت و با تجهیزات لازم حرکت کنند.

وی عنوان کرد: علاوه بر بارش باران در بعضی از جاده‌های استان به ویژه در گردنه‌ها مه گرفتگی وجود دارد که این عوامل میدان دید را کاهش و موجب پایین آمدن ایمنی تردد شده است.

وی گفت: رانندگی با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و توجه به جلو دارای اهمیت ویژه است، چراکه اغلب تصادف‌ها در این شرایط به علت بی‌توجهی به این موارد رخ می‌دهد ، پس لازم است آهسته و با صبوری رانندگی کرد.

سرپرست پلیس راه انتظامی استان کرمانشاه افزود: سر خوردن وسایل نقلیه به ویژه در پیچ ها یکی از خطراتی است که در جاده‌های لغزنده به وجود می‌آید ، زیرا رانندگانی که با سرعت غیرمطمئن به پیچ می‌رسند، برای کاستن سرعت مبادرت به ترمز ناگهانی می‌کنند که این امر باعث قفل شدن چرخ‌ها و سر خوردن اتومبیل شده و راننده دیگر نمی‌تواند خودرو را به خوبی کنترل کند.

زارع گفت: در زمان بارندگی و لغزنده شدن معابر سرعت تردد کاهش می‌یابد و باعث کندی حرکت می‌شود ، پس لازم است رانندگان با مدیریت زمان سفر از عجله و شتاب پرهیز کرده و بدانند که ارتکاب تخلف زمینه ساز وقوع تصادفات است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha