کد خبر 240036
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲

مردم مراقب باشند؛

یارانه نقدی هم قربانی گرفت/ کلاهبرداری با ارسال پیامک یارانه

یارانه نقدی هم قربانی گرفت/ کلاهبرداری با ارسال پیامک یارانه

یارانه نقدی که بیستم هر ماه در حساب یارانه بگیران می‌نشست، هم اینک با تغییر در زمان واریزش به سوژه‌ای برای سرکیسه کردن مردم تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ یارانه نقدی تا دی‌ماه ۱۴۰۲ در روز بیستمِ هر ماه به حساب یارانه بگیران واریز می‌شد؛ اما حدود یک هفته قبل بود که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، این تاریخ را تغییر داد و علت این کار را  نظم بخشی هرچه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد. 

همزمان با این موضوع، کلاهبرداران نیز که همیشه جلوتر از مسئولان حرکت می‌کنند، دست به کار شده و با ارسال پیامک‌های حاوی لینک، اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده‌اند. 

هشدار نسبت به پیامک‌های جعلی یارانه

همزمان با برنامه های تازه دولت در خصوص طرح جدید کالابرگ الکترونیک و تغییر در زمان واریز یارانه نقدی شاهد ارسال گسترده پیامک‌های جعلی در مورد یارانه از سرشماره‌های ناشناس هستیم.

یکی از این پیامک ها در ادامه قابل مشاهده است.

یارانه نقدی هم قربانی گرفت/ کلاهبرداری با ارسال پیامک یارانه

در پیامک بالا از گیرنده پیام درخواست شده برای مشاهده یارانه معیشتی  از طریق لینکی در داخل پیامک قرار داده شده پیگیری انجام دهد. این درحالی است که به وضوح یک لینک مشکوک با آدرسی نامعتبر در این پیامک ها  قرار داده شده که هدف ارسال کنندگان آن سودجویی از مردم است.

یارانه معیشتی نداریم!

نکته جالب توجه این است که از اردیبهشت ۱۴۰۱ که ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی حذف شد، یارانه معیشتی که از سال ۱۳۹۸ برقرار شده بود، رسما حذف شد و یارانه‌های نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی جایگزین و به حساب یارانه بگیران واریز می شود.

پیش‌تر از سوی مسئولان نیروی انتظامی درخصوص لینک‌های آلوده و  مشکوک که در قالب پیامک ارسال می‌شود، هشدار داده شده بود. 

نماینده وزارت کار به مجلس خوانده شد

کمیسیون‌های تخصصی مجلس در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری تشکیل جلسه می‌دهند که یکی از مهم‌ترین محورهای آن، بررسی تغییر زمان واریز یارانه است.

در این زمینه، علیرضا عسگریان، معاون رفاه اجتماعی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای ارائه گزارش عملکرد در حوزه‌های خط فقر پایگاه رفاه ایرانیان، پایگاه بهره‌مندی ایرانیان، نحوه دهک‌بندی یارانه‌ها و علل تغییر در زمان واریز یارانه‌ها، با حضور در مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha