کد خبر 239779
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

۲۲ بهمن؛ روز پیروزی نهضتی که معادلات سیاسی جهان را برهم زد

۲۲ بهمن؛ روز پیروزی نهضتی که معادلات سیاسی جهان را برهم زد

۲۲ بهمن، روز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود که معادلات سیاسی جهان را بر هم زد.

خبرنگار سیاسی حیات، از باشکوه ترین انقلاب قرن گزارش می دهد؛ توجه توجه ... این صدای انقلاب ملت ایران است؛ وقتی گوینده رادیو با این کلمات، پیروزی انقلاب را در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ اعلام می‌کرد، شیشه عمر نظام سیاسی فاسد پهلوی شکسته شده بود و خاطره‌انگیزترین روز تاریخ معاصر ایران در حال رقم خوردن بود؛ از آن روز به بعد، هر سال و با آغاز دهه فجر، شهرهای ایران حال و هوای خاصی پیدا می‌کنند و در نهایت به یک اتفاق بی‌نظیر ختم می‌شود: راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن که «در جهان یک پدیده بینظیر است؛ هیچ کشوری در هیچ مراسمی چنین اجتماعی را در شهرهای بزرگ و کوچک به خود نمیبیند و به یاد ندارد؛ این مخصوص شماست.

۲۲ بهمن روز نهضت بنیانگذار انقلاب اسلامی

این روز، یادآور یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخی ملت بزرگ ایران است که مبدل به یک روز فراموش ناشدنی و بزرگ برای ایرانیان شده است. نهضتی که امام خمینی رحمه الله پرچمدار و پایه گذار آن بود، توانست در روز ۲۲ بهمن غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از ۱۴ قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام خمینی رحمه الله» شناخته شده است.

۲۲بهمن؛ روز پیروزی نهضتی که معادلات سیاسی جهان را برهم زد

در دوران معاصر، ۲۲ بهمن، روز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک سو معادلات سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر یکی از استوارترین رژیمهای وابسته را ریشه کن ساخت و در کشور ایران با اهمیتی که از نظر استراتژیکی و اقتصادی برای قدرتهای بزرگ جهان داشت، تحولی سیاسی ـ مردمی و عظیم به وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح شد و چشم انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگی در برابر استعمار کهنه و نو، ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و فرو ریزی رژیمهای وابسته و تحمیلی را در سرزمینهای پر نعمت اسلامی، در برابر دیدگان مشتاق بیش از یک میلیارد مسلمان گشود و موجی از وحشت و اضطراب رادر دلهای جهانخوران پدید آورد.

راهپیمایی ۲۲ بهمن روز نشان دادن اتحاد ملی

در تمامی فرهنگها و آداب مردمان جهان رایج است که بزرگترین روز تاریخ کشور خود را پاس می دارند، البته بنا به فرهنگ هر کشور، آن روز بزرگ و تاریخی گرامی داشته می شود و نسل به نسل و سینه به سینه، منتقل می شود تا آیندگان قدر آن روز را بدانند. قریب به اکثریت کشورهای جهان، بزرگترین روز تاریخی خود را روز استقلال خود می دانند و برای آن، احترام قابل ملاحظه ای قائل می باشند، ملت ایران اسلامی نیز در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ موفق شد بر حکومت مستبدانه و شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله ی شاهنشاهی فائق آید و در این روز تصمیم گرفت خود برای آینده اش برنامه ریزی نماید.

۲۲بهمن؛ روز پیروزی نهضتی که معادلات سیاسی جهان را برهم زد

راهپیمایی باشکوه به وسعت یک سرزمین و در هر شهر و روستا، مخصوص ملت ایران است، ملتی که پس از گذشت چهل و پنج سال، بر خلاف دیگر انقلاب‌های معاصر جهان نه تنها به آرمان‌های انقلاب پشت نکرده‌اند، بلکه آرمان‌های انقلاب‌اسلامی را در راهپیمایی‌ سالروز پیروزی انقلابشان، فریاد زده و در صحنه عمل تا رسیدن به وضعیت مطلوب آن ها را مطالبه می‌کنند. اجتماعی که هر سال در یوم‌الله ۲۲ بهمن برای تجدید بیعت با امام خمینی و شهیدان راه انقلاب اسلامی برگزار شده و استقامت و پایداری بر ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی برخاسته از قیام مردم، با صدای بلند اعلام می‌شود.

به همین علت است که تاکنون هیچ یک از طرح های سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران که غالباً با حمایت یا سکوت متحدان منطقه ای و جهانی آن کشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده است و به همین دلیل است که پس از گذشت سه دهه مقابله غرب با انقلاب، امروز تئوریسین ها و سیاستمداران اروپائی و آمریکائی بر ضرورت پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی تاکید می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha